دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

هنوز زنگ آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به صدا درنیامده اما از همین امروز رقابت برای اکران هفته‌های پایانی سال و منتهی به نوروز کلید خورده است.

سینما

به گزارش همشهري، نخستين تجربه كارگرداني پيمان قاسمخاني كه زمزمه‌هاي نمايش عمومي آن بدون حضور در جشنواره از مدت‌ها پيش به گوش مي‌رسيد، حالا بايد ابتدا بخت خود را در بخش مسابقه سوداي سيمرغ بيازمايد. «خوب، بد، جلف» كه برخي آن را جزو پديده‌هاي احتمالي فيلم فجر مي‌دانند، از همين حالا براي نمايش عمومي پس از جشنواره دورخيز كرده و به احتمال فراوان استقبال تماشاگران باعث مي‌شود نمايش آن در ايام نوروز هم ادامه بيابد.

هر چند نبايد اين نكته را از نظر دور داشت كه هفته پاياني بهمن و 12 روز ابتدايي اسفند ايام فاطميه است و شايد همين امر مانع اكران يك فيلم كمدي شود. قرارداد اكران خوب، بد، جلف در گروه سينمايي زندگي بسته شده و از نخستين چهارشنبه بعد از جشنواره روي پرده مي‌رود.

حميد فرخ‌نژاد، پژمان جمشيدي، سام درخشاني و ويشكا آسايش بازيگران اصلي اين فيلم كمدي هستند كه گفته مي‌شود ماجراهاي آن در ادامه سريال «پژمان» روايت مي‌شود. از ميان فيلم‌هايي كه به هر دليل به جمع 44 فيلم حاضر در 21 بخش مسابقه سوداي سيمرغ و چشم‌انداز سينماي ايران راه نيافتند، «ملي و راه‌هاي نرفته‌اش» از گزينه‌هاي اكران زودهنگام است.

آخرين فيلم تهمينه ميلاني در مقام كارگردان مثل تمام ساخته‌هاي او مضموني اجتماعي و زن‌محور دارد و اگر بتواند مجوز نمايش عمومي بگيرد، مي‌تواند به موفقيت در گيشه اميدوار باشد. ميلاد كي‌مرام و ماهور الوند بازيگران اصلي ملي و راه‌هاي نرفته‌اش هستند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش روز گذشته از اكران «افسونگر» به كارگرداني حسين تبريزي در گروه ماندانا و «بچه‌های جسور» ساخته حجت‌الله سيفي در گروه آزاد از چهارشنبه 6 بهمن خبر داد. قرار است نمايش عمومي اين 2 فيلم پس از پايان جشنواره هم ادامه داشته باشد. فیلم سینمایی «مبارک» به كارگرداني محمدرضا نجفی‌امامی هم پس از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به سرگروهی سینما آزادی روي پرده مي‌رود و به احتمال فراوان پس از چند هفته جاي خود را به فيلم‌هاي اكران نوروزي مي‌دهد.

کد خبر 359715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha