همشهری آنلاین: ارتش پاکستان موشک زمین به زمین ابابیل را با برد دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر و با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با موفقیت آزمایش کرد.

پاکستان موشک ابابیل را با قابلیت حمل کلاهک اتمی با موفقیت آزمایش کرد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش پاکستان، این موشک به دلیل برخورداری از فناوری حمل همزمان چند کلاهک جنگی از انواع مختلف از جمله کلاهک های هسته ای، می تواند چند هدف را با دقت بالا منهدم کند.

ارتش پاکستان هدف از انجام این آزمایش موشکی را تقویت توان بازدارندگی این کشور اعلام کرده است.

محمد نواز شریف نخست وزیر و ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان با صدور پیام های جداگانه، آزمایش موفقیت آمیز این موشک را به مردم پاکستان و دانشمدان جوان این کشور که در ساخت این موشک نقش داشته اند، تبریک گفتند.

دو هفته پیش نیز پاکستان، برای نخستین بار، برای اولین بار موشک کروز قابل شلیک از زیردریایی به نام مکوشک 'بابر 3' را با برد 450 کیلومتر، با موفقیت آزمایش کرد. موشک بابر 3 هم قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد.

پاکستان جزو کشورهای صاحب سلاح هسته ای است و هر سال اقدام به چند آزمایش موشکی جدید می کند که بیشتر آنها قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را دارند.

پاکستان دارای چند سری از موشک های دارای قابلیت حمل کلاهک های هسته ای ازجمله موشک های بالستیک و کروز است.

ارتش پاکستان درتلاش برای افزایش توان نظامی و دفاعی خود است و همواره می کوشد تا در زمینه توانایی های موشکی و نظامی، از همسایه قدرتمند خود هند، عقب نماند.

پاکستان و هند به عنوان دو قدرت هسته ای جنوب آسیا که معاهده منع سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) را امضا نکرده اند، درحال افزایش تسلیحات هسته ای خود هستند ورقابت تسلیحاتی میان دوکشورهمسایه، به ویژه به دلیل تنش های همیشگی میان این دو کشور، همواره از نگرانی های جامعه بین المللی بوده است.

کد خبر 359829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha