سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

پلیس با دستگیری خواهرزاده فراری به ماه‌ها اخاذی او از دایی‌‌اش پایان داد. این جوان ۲۲ ساله با عکسی که از دایی‌اش دراختیار داشت او را تحت فشار قرار می‌داد تا به خواسته‌هایش برسد.

متهم

اين پرونده با شكايت مردي 50ساله در پليس فتا خراسان‌رضوي به جريان افتاد. شاكي مدعي بود كه خواهرزاده‌اش با عكسي كه از او دراختيار دارد بارها از وي اخاذي كرده اما او ديگر پولي براي پرداخت به وي ندارد و براي همين تصميم گرفته از او شكايت كند. اين مرد در تشريح ماجرا گفت: چند‌ماه پيش اشتباه بزرگي در زندگي‌ام مرتكب شدم.

خواهرزاده‌ام مرا وسوسه كرد كه براي خوشگذراني همراه او به يك خانه مجردي بروم و وقتي به اصرار او به آنجا رفتيم، وي عكسي از وضعيتي نامناسب از من گرفت كه اگر همسرم آن را مي‌ديد، زندگي‌ام با مشكل روبه‌رو مي‌شد. پس از آن چندين‌بار از او خواستم كه عكس را پاك كند و او هم قول داد كه اين كار را انجام خواهد داد اما مدتي بعد اخاذي‌هايش شروع شد. هر بار كه به پول نياز داشت به من زنگ مي‌زد و درخواست پول مي‌كرد.

اگر مي‌گفتم ندارم، تهديد مي‌كرد كه عكسم را براي همسرم مي‌فرستد و آبرويم را مي‌برد. من هم از ترس به خواسته‌اش تن مي‌دادم و هر چه داشتم به او مي‌دادم. در اين چند‌ماه او بارها از من اخاذي كرد و بيش از 5ميليون تومان از من گرفت و ديگر پولي نداشتم كه به او بدهم. تا اينكه از مدتي قبل به‌خاطر خلاف‌هايي كه در محل مرتكب شده بود فرار كرد و زندگي‌ مخفيانه‌اي در پيش گرفت. مرد ميانسال ادامه داد: تا مدتي از او خبر نداشتيم.

خيالم راحت بود كه دست از سرم برداشته است و دراين مدت براي دخترم خواستگار آمد و قرار شد به‌زودي عروسي كنند تا اينكه دوباره سر و كله خواهرزاده‌ام پيدا شد. او اين بار تماس گرفت و درخواست مبلغ كلاني كرد. اما من پولي براي پرداختن به او نداشتم. تهديدم كرد كه اگر پول ندهم عكسم را در اختيار همسرم و دامادم قرار مي‌دهد و كاري مي‌كند كه عروسي دخترم خراب شود. من كه ديگر چاره‌اي برايم باقي نمانده بود تصميم گرفتم از پليس كمك بگيرم.

با شكايت اين مرد تحقيقات مأموران براي شناسايي و دستگيري خواهرزاده طمعكار شروع شد. هرچند او متواري بود و كسي از محل زندگي‌اش خبر نداشت اما مأموران توانستند در جريان بررسي‌هاي تخصصي محل زندگي اين مرد را شناسايي و او را دستگير كنند. جوان 22ساله پس از انتقال به اداره پليس به اخاذي‌هاي سريالي از دايي‌اش اعتراف كرد و پرونده‌اش با صدور قرار قانوني در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

کد خبر 359854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha