همشهری آنلاین: رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اولویت ما ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس،‌ گفت: ۱۰ مرکز فرهنگی تا سال آینده در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

کارگر

به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این مطلب را سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در همایش مدیران هنری ادارات کل استان‌های این بنیاد عنوان کرد.

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: امیدواریم قدردان نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم. درباره موضوعات هنری باید بدانیم در چه جایگاهی هستیم و از مسئولیتمان شناخت پیدا کنیم تا در انتخاب مسیر دچار مشکل نشویم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس در استمرار انقلاب اسلامی است. یکی از دستاوردهای انقلاب دفاع مقدس است. مدافعین حرم هم استمرار همین راه هستند. از انقلاب اسلامی درس‌هایی گرفتیم که دفاع مقدس شکل گرفت. دفاع مقدس مدلی به ما ارایه داد که می‌بینیم در سوریه و عراق نیز جواب می‌دهد.

سردار کارگر اضافه کرد: ما باید اول تکلیف خودمان را روشن کنیم که کجا هستیم و ماموریتمان چیست و در همان مسیر حرکت کنیم. ما باید آرمان‌گراهایی باشیم که واقعیت‌های جلوی پایمان را هم ببینیم. این به معنی بهانه آوردن نیست. واقعیت‌ها یعنی اینکه برای رسیدن به آرمان، سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و سپس حرکت کنیم.

وی توضیح داد: آینده انقلاب اسلامی بسیار درخشان است و جمهوری اسلامی ایران حتماً موفق می‌شود. سرمایه‌ها و دارایی‌های امروز ما بسیار بیشتر از دوران انقلاب و دفاع مقدس است. سینما، صدا و سیما، رادیو و مطبوعات امروز ما از دوران جنگ پیشرفته‌تر است. در یک دوره زمانی ما برای حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با دنیا مشکل داشتیم، اما امروز فضای مجازی یک فرصت است و روزانه حدود صد روزنامه در ایران چاپ می‌شود.

سردار کارگر با طرح این سئوال که چرا ما امروز مشکل داریم، گفت: هنر بسیار بحث مقدسی است و کسانی که می‌خواهند به این سمت بیایند باید خودشان را ساخته باشند وگرنه کسی خودساخته نباشد و تقوا نداشته باشد، خائن می‌شود. کسی که در عرصه شهدا پا می گذارد، باید ضمن اینکه شهید را بشناسد خودش نیز عامل باشد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: جوانان امروز که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، برای درک شهدا باید تقوا پیشه کنند. ما اول باید خودمان را بسازیم. اگر خودمان را نسازیم، شدنی نیست. عرصه و ابزار هنر، عرصه مقدسی است.

کسی که به این عرصه وارد می‌شود، باید حداقل به قداست نزدیک شده باشد. ورود به عرصه هنر یک توفیق الهی است که خداوند عنایت می‌کند. باید از خداوند برای توفیق در کار هنری و لیاقت حضور در این راه تشکر کنیم. هنرمند باید خودش فرد مقدسی باشد.

وی بیان داشت: هنر برای انسان‌ یک فضیلت است. کسی هنرمند است که هنرش را در راه خدا خرج کند. امروز در عرصه هنر، نیاز به عمل داریم. تکلیف ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا سال 1404 مشخص شده است. در قرارگاه امام هادی (ع) برای اجرای این سند صحبت کرده‌‌ایم و امروز به دنبال عمل هستیم. ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال انجام کار با کیفیت هستیم.

سردار کارگر اظهار کرد: اولویت من در این بنیاد، ساخت مراکز فرهنگی در استان‌هاست. ما باید اول یک پایگاه داشته باشیم تا بتوانیم کار هنری انجام دهیم. سال آینده ما 10 مرکز فرهنگی در سراسر کشور افتتاح می‌کنیم.

کد خبر 359953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha