چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

بارش باران در روزهای گذشته باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی در ۶ استان کشور شد که در این میان بیشترین خسارت به استان‌ سیستان و بلوچستان وارد شد.

سیل

در روزهاي گذشته و به‌دنبال بارش شديد باران در استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان، فارس، خراسان‌جنوبي و رضوي، دست‌كم 91 شهر تحت‌تأثير سيل و آبگرفتگي قرار گرفتند. در اين ميان امدادگران هلال‌احمر راهي عمليات مختلف شدند و به ۷هزار و 427 نفر امدادرساني كردند. در استان سيستان و بلوچستان اما شرايط با بقيه استان‌ها تفاوت داشت.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر سيستان و بلوچستان گفت: از ابتداي بارش‌ها در استان، به 399 خانوار شامل 5364 نفر خدمات‌رساني شده است. طي اين مدت 221 خودرو گرفتار در سيلاب نيز توسط نيروهاي جمعيت هلال‌احمر رهاسازي شده‌اند.

به‌گفته وي، تمامي نيروهاي جمعيت هلال‌احمر از ابتداي بارش‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌‌اند و تا پايان وقت ديروز نيز در آماده‌باش كامل قرار داشتند. هرچند جاري شدن سيل در ابتدا باعث مسدود شدن برخي از راه‌هاي استان شده بود اما در ادامه بسياري از مسيرها باز شد و عبور و مرور در اين راه‌ها به حالت عادي برگشته است. با اين حال تلاش براي بازگشايي چند مسير تا عصر ديروز ادامه داشت.

سيل همچنين يك قرباني برجا گذاشت. محمدامين حسين‌زهي، رئيس جمعيت هلال‌احمر شهرستان خاش گفت: براثر بارندگي، سقف 001 منزل در شهرستان خاش ريزش كرد و امدادگران هلال‌احمر به اين خانوارها اسكان موقت داده‌اند و همچنان كار امدادرساني ادامه دارد. با اين حال در يكي از خانه‌ها زني 06 ساله زير آوار گرفتار شد و جانش را از دست داد.

  • عمليات نجات

از سوي ديگر 9نفر كه در سيلاب كنارك گرفتار شده بودند پس از گذشت 13 ساعت، نجات يافتند.بيژن بختيار فرماندار شهرستان كنارك سيستان و بلوچستان در اين خصوص گفت: اين افراد كه تعدادي از آنها كشاورز بودند از عصر روز دوشنبه تا سه‌شنبه شب به‌دليل سيلاب در محاصره آب قرار گرفتند.

وي افزود: بالگرد هلال احمر و نيروي دريايي در چندين مرحله براي نجات اين افراد به محل اعزام شدند اما به‌دليل بارندگي شديد و نامساعد بودن شرايط جوي نتوانستند محل دقيق آنان را پيدا كنند و بازگشتند. وي ادامه داد: در نهايت، يك قايق توسط افراد محلي و يك قايق نيروي دريايي همراه با غواص و امكانات امداد و نجات به محل اعزام و موفق شدند اين افراد گرفتار در سيلاب را نجات دهند.

کد خبر 359991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha