همشهری آنلاین: مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان از اسکان اضطراری بیش از ۵هزار تن در پی جاری شدن سیل در بخش‌هایی از این استان خبر داد.

سیل در سیستان

غلامرضا اربابی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده این استان اظهار کرد: بارش باران از 30 دی ماه در استان آغاز شده و تا روز سه شنبه ادامه داشت و سبب جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌ها شد.

وی با بیان اینکه از همان دقایق اولیه نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمده و عملیات خود را آغاز کردند گفت: میانگین بارش سالیانه در استان سيستان و بلوچستان میلیمتر است و این در حالیست که طی چهار روز در نیک شهر 164 میلیمتر، در کنارک 143 میلیمتر و در دلگان 115 میلیمتر بارندگی داشتیم. به عبارتی میانگین بارش‌ها در چهار روز بیشتر از میانگین بارش سالانه استان بود.

وی با بیان اینکه در پی این حادثه قطعی برق در برخی از مناطق را داشتیم گفت: 96 اکیپ از اداره برق برای حل این موضوع وارد عمل شده و در حال حاضر مشکلی در قطعی برق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 15 مسیر در استان مسدود شده بود گفت: تا کنون با اقدامات عوامل راهداری و پلیس راهور 11 مسیر بازگشایی شده است.

  • تخلیه سه روستا

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان از تخلیه سه روستا در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خبر داد و گفت: در مجموع در پی این حادثه 1186 خانواده در مناطق سیل زده اسکان اضطراری داده شده و به عبارتی 5545 نفر به شکلی اضطراری اسکان داده شدند.

اربابی با بیان اینکه این افراد در مناطق امن حضور دارند افزود: امکانات اولیه همچون موکت، خوراک، لوازم گرمایشی و ... میان آنها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم نداشته است اظهار کرد: تنها یک نفر نیز به علت تخریب آوار جان خود را از دست داد.

اربابی با بیان اینکه 50 تیم اورژانس در این حادثه فعال بودند گفت: 9 مادر باردار نیز که در میان سیل گرفتار شده بودند توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنان داخل آمبولانس وضع حمل کرده و نام فرزندش را نیز باران گذاشت.

  • اعطای وام و تسهیلات به واحدهای تخریب شده

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان درباره خسارات وارد شده به این واحدها در پی جاری شدن سیل گفت: تیم‌های ارزیاب در حال بررسی میزان خسارت هستند. تا کنون و برابر آمارها 168 واحد بیش از 60 درصد تخریب شده‌اند که این افراد علاوه بر وام بلاعوضی که از سوی دولت به آنها تعلق می‌گیرد می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان وام بازسازی با کارمزد 4 درصد دریافت کنند.

کد خبر 360002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha