همشهری آنلاین: نمایشگاه سبیت (CeBit)، بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی فن آوری اطلاعات که هرساله در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود، امسال نگاهی عمیق به پتانسیل تحول در فرایند دیجیتالی شدن و موضوع امنیت فضای مجازی دارد.

CeBit

نمایشگاه سبيت که مهمترین اتفاق در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود، هشت هفته دیگر در شهر هانوفر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري آلمان پس از افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت دنیای مجازی، به خصوص در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و احتمال دخالت هکرها در این انتخابات، برگزارکنندگان این نمایشگاه می‌گویند که امنیت یکی از موضوعات اصلی سبیت در سال جاری است.

اولیور فرسه، رئیس هیات مدیره نمایشگاه آلمان می‌گوید: «امنیت یکی از موضوعات کلیدی در سبیت است. از یک سو ما بیش از سیصد شرکت کننده خواهیم داشت که راهکارهای امنیتی برای کسب و کارها ارائه می کنند، از سوی دیگر این موضوع در بحث های مختلف به بحث گذاشته خواهد شد و همچنین در کنفرانس جهانی سبیت نیز درباره آن گفتگو خواهد شد.»

کشور ژاپن، شریک امسال نمایشگاه سبیت خواهد بود، تصمیمی که توسط دولت دو کشور در برلین و توکیو گرفته شده است. این کشور حدود ۱۲۰ شرکت در هر قسمت نمایشگاه خواهد داشت.

تاکشی یاگی، سفیر ژاپن در آلمان می‌گوید: «زمینه های بسیاری وجود دارد که ما می خواهیم در آنها جهان را شگفت زده کنیم. برای مثل ربات ها، هوش مصنوعی، رانندگی خودکار، یا بیومتریک.»

بیش از دویست هزار بازدیدکننده پیش بینی شده این نمایشگاه این شانس را خواهند داشت که درباره تکنولوژی واقعیت مجازی و آخرین تحولات در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین نیز بیشتر بدانند.

سباستین سام، خبرنگار یورونیوز می‌گوید: «دیجیتالی شدن، اقتصاد، سیاست و جامعه ما را تغییر میدهد. نمایشگاه سبیت می خواهد این تحولات را برای بازدیدکنندگانش ملموس کند. بودن ترکیبی از نمایشگاه، کنفرانس و محلی برای ارتباطات، شرکت در سبیت را برای کل دنیای دیجیتال به یک ضروت تبدیل می‌کند.»

کد خبر 360019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha