همشهری آنلاین: ۸ بهمن‌ماه، نهمین روز حادثه پلاسکو در حالی آغاز می‌شود که هنوز آواربرداری‌ها ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آواربرداری انجام شده است.

آتش سوزی پلاسکو

به گزارش ایسنا، تا واپسین دقایق پنجشنبه - هفتم بهمن - پیکر تمام ۱۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد.

  • آتش و دود رو به تسلیم | 98 درصد آوار پلاسکو برداشته شد

ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو ضمن اشاره به برداشته شدن 98 درصد آوارهای پلاسکو به ایسنا اعلام کرد: کار آواربرداری پلاسکو تا یکی، دو ساعت آینده به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان کماکان با اتخاذ تدابیر خاص و همچنین به کارگیری تجهیزات مخصوص آواربرداری به کار خود ادامه می‌دهند. تا ساعت 6 صبح امروز حدود 1600 کامیون کمپرسی به وزن 19 هزار تن آهن، میلگرد شکسته، سیمان، نخاله و بتن از این محل خارج کردند.

وی افزود: 98 درصد کار آواربرداری تاکنون انجام شده و تا یکی دو ساعت آینده نیز باقی آن حمل می‌شود. ضمن اینکه آتش‌نشانان همچنان با کمال دقت و به صورت دستی مشغول عملیات هستند که اگر پیکری زیر آوار مانده باشد، بتوانند او را پیدا کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو تاکید کرد: طی چند روز گذشته در فضای مجازی صفحاتی به نام من ایجاد شده است که من همین‌جا اعلام می‌کنم هیچ‌گونه صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارم و سعی می‌کنم اخبار را از مجاری قانونی و رسمی اعلام کنم. از مردم نیز تقاضا می‌کنم در این خصوص احتیاط کنند و از صحت مطالبی که از طرف من و از افراد دیگر منتشر می‌شوند، اطلاع حاصل کنند. مسوولیت انتشار این مطالب نیز با کسانی است که اقدام به این کار می‌کنند.

  • آخرین آمار مصدومان پلاسکو

به گزارش ایسنا، اورژانس تهران اعلام کرد: تا ساعت هفت صبح امروز، آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو 235 نفر گزارش شده‌است. از میان این افراد، 180 نفر در محل، درمان و 55 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

براساس این گزارش، از 55 مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند، در حال حاضر آتش نشانان محمود قصاب، به علت تنگی نفس در بیمارستان رسول اکرم و محمدرضا فلاحتی، به دلیل ترومای پا در بیمارستان سینا بستری هستند. تاکنون نیز 52 نفر از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

کد خبر 360026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha