همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه گفت: نمی‌توان به «گروه ریاض» امیدوار بود و آنها به دعوت ما برای حضور در این نشست پاسخ مثبت ندادند.

انتقاد وزیر خارجه روسیه از ائتلاف مخالفان سوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلویزیون الجزیره مباشر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با شماری از شخصیت های مخالف سوری در مسکو گفت: نمی توان به «گروه ریاض» امیدوار بود. ما از آنها برای حضور در این نشست دعوت کردیم، اما به این دعوت پاسخ مثبت ندادند. هیئت مذاکره کننده ائتلاف مخالفان سوری پیش از هر نوع گفتگویی، پیش شرط هایی را مطرح می کند. سازمان ملل در گفتگوهای سوری-سوری تعلل نکرده است. گروه ریاض می گوید همزمان با ادامه درگیریها، مذاکره کردن درست نیست، اما واقعیت آن است که درگیریها در سوریه متوقف شده است.

لاوروف افزود: در نشست آستانه آتش بس تثبیت شد. باید برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه تلاش کرد. پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه، جمع کردن نقاط مشترک بین همه سوریهاست. هدف ما حل بحران سوریه است، اما ین هدف بدون مشارکت طیف های مخالف سوری محقق نخواهد شد.

لاوروف گفت: نشست آستانه زمینه را برای مذاکرات ژنو درباره سوریه فراهم کرد. نشست آستانه به سازمان ملل کمک کرد تا مقدمات نشست ژنو در ماه فوریه آینده را فراهم کند گفتگوهای آستانه گام مهمی در راه دستیابی به حل دائم برای بحران سوریه بود. به این نتیجه مهم دست پیدا کردیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

لاوروف افزود: هیئت سه جانبه روسی، ایرانی و ترکیه ای برای پیگیری آتش بس در سوریه تشکیل شد.

کد خبر 360046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha