شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی رتبه اعتبار مالی ترکیه را تا حد بی ارزش( بنجل) کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو نوشت: فیچ ریتینگز، نهادی که چشم‌انداز اقتصادی کشورها و توان مالی آنها را در عمل به تعهدات مالی‌شان ارزیابی و از نظر اعتبار مالی رتبه‌بندی می‌کند، رتبه اعتبار مالی ترکیه را از سه بی منفی("BBB-")به دو بی مثبت("BB+") کاهش داد.

در رتبه‌بندی‌های این موسسه اعتبار سنجی مالی، نمره دو بی مثبت("BB+")، بی ارزش(بنجل) تلقی می‌شود.

فیچ ریتینگز در توجیه این تصمیم خود اعلام کرده است که تحولات سیاسی و وجود ناامنی زیاد عملکرد اقتصادی و مالی این کشور و استقلال نهادهای آن را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است.

این نهاد در گزارش خود در همین باره اعلام کرده است اگرچه فضای سیاسی تركيه ممکن است به حالت تثبیت برسد اما مشکلات امنیتی در این کشور بعید به نظر می رسد به این زودی ها پایان پذیرد.

چند روز پیش نیز استاندارد اند پورز، دیگر نهاد بین‌المللی برآوردکننده چشم انداز اقتصادی کشورها و توان مالی آنها در عمل به ‏تعهدات مالی شان را ارزیابی و از نظر اعتبار مالی رتبه بندی می کند؛ رتبه اعتبار مالی ترکیه را کاهش داده بود.

این نهاد، چشم انداز اقتصادی و مالی ترکیه را از حالت باثبات به چشم انداز منفی کاهش داده بود. رتبه چشم‌انداز منفی برای هر کشوری به معنای آن است که در آینده ای نه چندان دور ممکن است رتبه اعتبار مالی آن دوباره کاهش یابد.

فیچ ریتینگز تاکید کرده است که رشد اقتصادی و مالی ترکیه در شش ماهه سال 2016 کمتر از حد انتظار خواهد بود. این موسسه به طور کلی پیش بینی کرده است ترکیه در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 حدود 2.3 درصد در مقیاس سالانه رشد اقتصادی داشته باشد.

این در حالی است که ترکیه در فاصله سال‌های 2010 تا 2015 رشد اقتصادی 7.1 درصدی را تجربه کرده بود.

کد خبر 360133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha