شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «ماحی» به کارگردانی داود خیام بعد از حضور در هفتمین دوره فستیوال «فیلم‌های ایرانی در لندن» در دو نوبت از ۲۱ ژانویه تا ۲۶ و از ۲۸ ژانویه تا ۲ فوریه در شهر لندن به نمایش درخواهد آمد.

سینما

به گزارش مهر، فستیوال فیلم‌های ایرانی لندن با تمرکز بر سینمای ایران، هفتمین سال برگزاری را پشت سر می‌گذارد و هر سال از ۲۸ اکتبر تا ۲ نوامبر برگزار می‌شود و فیلم‌ها بعد از حضور در این فستیوال به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در سینماهای لندن به نمایش گذاشته می‌شوند.

فیلم «ماحی» تقریباً بعد از یک سال موفق به دریافت ثبت پروانه نمایش شد و قرار است بلافاصله بعد از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به سرگروهی سینما آفریقا به نمایش در بیاید.

داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است؛ قصه ای از حواشی زندگی یک زن که از پشت پرده اختلاس های مالی تا پرونده های پزشکی سربه مهر که هیچ گاه مطرح نشده است پرده برداری می کند. فیلمی که با توجه به مضمون سیاسی و اجتماعی اش ١٠ هفته (تا قبل از انتخابات ایران) روی پرده خواهد ماند که از این زمان پنج هفته آن به سال جدید می رسد.

داستان فیلم بین سال‌های ۹۱ تا ۹۲ می‌گذرد و روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است. شرایطی که بازگوکننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می‌شود.

آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی ازجمله بازیگرانی هستند که در این پروژه سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

کد خبر 360203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha