همشهری آنلاین: سازمان آوارگان و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) وابسته به سازمان ملل متحد پس از صدور فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران به خاک این کشور، از ترامپ خواستند اجازه ورود مهاجران به آمریکا را بدهد.

سازمان ملل خواستار صدور مجوز برای ورود پناهجویان به آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان آوارگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) روز شنبه  از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا درخواست کردند که همچنان به آوارگان جنگ و پناهجویان اجازه ورود به آمریکا را بدهد و تأکید کردند که برنامه اسکان آوارگان حیاتی است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، دونالد ترامپ روز جمعه با صدور یک فرمان اجرایی اجازه ورود مهاجران به آمریکا را به مدت چهارماه به حالت تعلیق درآورد و به طور موقت، مسافران سوریه و شش کشور مسلمان جهان از جمله ایران به آمریکا را ممنوع اعلام کرد و مدعی شد که این اقدام، مردم آمریکا را در مقابل حملات تروریستی محافظت می‌کند.

دو سازمان مربوط به سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ضرورت پناهجویان و مهاجران در سراسر جهان هرگز تا این حد بالاتر نبوده است و برنامه آمریکا در اسکان پناهجویان یکی از مهمترین برنامه‌ها در جهان است».

ترامپ ورود مسافران سوریه و ایران، عراق، سودان و لیبی و سومالی و یمن را برای دستکم 90 روز به خاک آمریکا متوقف کرده است و می‌گوید که دولت وی برای ایجاد سخت‌ترین فرایند غربالگری پناهجویان، مهاجران و بازدیدکنندگان از آمریکا به زمان نیاز دارد.

سازمان آوارگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اعلام کردند که به همکاری با دولت آمریکا در راستای هدف مشترک حصول اطمینان از اسکان امن و مطمئن پناهجویان همکاری می‌کند.

این دو سازمان اعلام کردند: «ما به شدت بر این باوریم که پناهجویان صرفنظر از مذهب، ملیت و نژادشان باید حمایت شوند و کمک برابر دریافت کنند».

کد خبر 360211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha