همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دفاع از فرمان اجرایی که مهاجرت به آمریکا را محدود می‌کند، اظهار داشت: این فرمان به معنای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا نیست و این فرمان عملکرد خوبی داشته است.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید با دفاع از فرمانش گفت: عملکرد خوب آن را در فرودگاه‌ها و در اماکن دیگر شاهد بوده‌ایم.

ترامپ روز جمعه هشتم بهمن فرمان اجرایی را صادر کرد که برای چهار ماه ورود پناهجویان به آمریکا را محدود کرده و موقتا مانع از اقامت مسافران هفت کشور خاورمیانه از جمله ایران در این کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،ترامپ افزود، این گام که در راستای عمل فوری و جدی به وعده انتخاباتی‌اش است از آمریکایی‌ها در برابر تروریسم حمایت خواهد کرد!

ترامپ تاکید کرد که فرمانش مربوط به مسلمانان نمی‌شود اما ممنوعیت‌های مربوط به این قانون با سخت‌گیری شدید اعمال خواهد شد و بررسی پیشینه متقاضیان ورود به آمریکا که به گفته او پیشتر انجام نمی‌شده، "باجدیت" انجام خواهد شد.

روز شنبه 9 بهمن مقام‌هاي آمریکا بلافاصله این محدودیت‌ها را اجرایی کردند به طوری‌که مسافران کشورهای مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا در فرودگاه‌ها بازداشت شدند؛ این اقدامی است که با اعتراض گسترده در داخل آمریکا و خارج آن روبه‌رو شد.

در نهايت يك قاضي حكمي درخصوص ماندن اضطراري براي مقابله با اين فرمان صادر كرد:

کد خبر 360271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha