همشهری آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: خشکیدگی ۱۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند.

خشکیدگی، جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند

به گزارش ايسنا، "جواد رحیمیان" گفت: این خشکیدگی تقریباً همه پوشش جنگلی استان را در بر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بویراحمد مناطق تل گاه، ده برآفتاب، دلی اولاد علی مؤمن، سروک، تنگ تامرادی و زیلایی، در شهرستان باشت مناطق بوستان، دشت غریب و شاه بهرام، در شهرستان کهگیلویه کوه خائیز و قلعه رئیسی، در شهرستان دنا منطقه میمند، در شهرستان لنده بخش مرکزی این شهرستان و در شهرستان بهمئی منطقه تنگ ماغر از جمله مناطقی هستند که شامل این خشکیدگی می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان خسارت وارده شده به این مناطق بر اثر خشکیدگی یکسان نیست و می‌توان گفت به طور میانگین در هر هکتار حداقل دو تا سه درخت خشک شده‌اند.

رحیمیان تصریح کرد: در مناطق قلعه رئیسی، کوه خائیز، لنده، ده برآفتاب و بوستان حدوداً 50 درصد درختان دچار این خشکیدگی شده‌اند.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم که خود را به شکل‌هایی مانند کاهش بارندگی، تغییر نوع بارندگی، متناسب نبودن بارندگی با نوع فصل‌ها و تراکنش ناقص بارندگی نشان می‌دهد، یکی از علل این خشکیدگی است. هم‌چنین وجود نوعی قارچ، باکتری و سوسک عامل دوم ایجاد و افزایش این خشکیدگی‌ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد اضافه کرد: مبارزه بیولوژیک، غنی‌سازی با بذر و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری راهکارهای حفظ جنگل‌ها هستند.

طبق اين گزارش، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است به طوری ‌که 87 درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

کد خبر 360293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha