سقوط بهمن در منطقه بیوران سردشت جان ۴ جوان کولبر را گرفت و یکی از آنها به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. او بیشتر از ۳ساعت در عمق ۱.۵ متری برف مدفون بود تا اینکه امدادگران موفق به پیدا کردن او شدند.

بهمن  حوادث

شامگاه شنبه، يك گروه 16نفره از كولبران جوان براي خريد و وارد كردن كالا راهي مرزهاي غربي كشور بودند كه هنگام عبور از منطقه كوهستاني و برف‌گير بيوران در سردشت گرفتار حادثه‌اي هولناك شدند. حدود ساعت 8:40شب، درحالي‌كه اعضاي گروه پشت سر هم در حال عبور از عمق دره بودند ناگهان صداي وحشتناكي به گوش رسيد و در چشم برهم زدني سقوط بهمن آنها را غافلگير كرد.

در همان ابتدا 13نفر از اين افراد زير برف مدفون شدند و 3نفري كه از اين حادثه جان سالم به در برده بودند به سرعت با هلال‌احمر تماس گرفتند. طولي نكشيد كه تيم‌هاي امدادي راهي محل حادثه شدند و حدود ساعت 9:10شب، عمليات نجات كليد خورد. 3نفر ديگر كه در اين حادثه دچار آسيب جزئي شده بودند به‌صورت سرپايي درمان شدند اما همچنان از سرنوشت 10كولبر درگير خبري نبود. آنها در دل برف مدفون شده بودند و امدادگران با استفاده از تجهيزاتي كه در اختيار داشتند شروع به جست‌وجو كردند.
يكي از امدادگران هلال‌احمر سردشت در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد:

عمليات نجات در دو مرحله انجام شد. مرحله اول از ساعت 9:10شب تا 5:30صبح روز بعد ادامه داشت. مسيري كه بايد جست‌وجو مي‌كرديم، باريك اما به طول حدود 2كيلومتر بود، چرا كه در زمان حادثه تمامي افراد گروه در كنار هم نبودند. در اين ميان بسياري از مردم روستاهاي اطراف كه متوجه حادثه شده بودند نيز براي كمك راهي محل حادثه شدند و از آنجا كه بيشتر آنها تجهيزات لازم در اختيار نداشتند، حضور آنها ممكن بود حادثه‌ساز شود و همين مسئله عمليات جست‌وجو را با مشكل روبه‌رو كرده بود.

جست‌وجوگران برف‌ها را كنار مي‌زدند و در تاريكي شب به‌دنبال اثري از افراد گرفتار زير بهمن بودند تا اينكه موفق شدند 5 نفر از آنها را در همان ساعت اوليه نجات دهند. اين افراد با آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. هنوز اما از 5كولبر باقيمانده خبري نبود. عمليات جست‌وجو ادامه يافت و ساعت از نيمه‌شب گذشته بود كه يكي از آنها پيدا شد. درحالي‌كه امدادگران هيچ اميدي به زنده ماندن اين فرد پس از گذشت بيش از 3ساعت نداشتند، اما او توانسته بود زير بهمن راهي براي تنفس پيدا كند و به اين ترتيب بود كه وقتي پيكر او از عمق 1.5 متري بهمن بيرون كشيده شد، هنوز نفس مي‌كشيد. زنده ماندن اين مرد جوان باعث خوشحالي و شگفتي جست‌وجوگران شده بود و پس از انتقال او به بيمارستان عمليات جست‌وجو ادامه يافت.

به گفته امدادگر هلال‌احمر، در ادامه جست‌وجوگران توانستند 3نفر ديگر از افراد گرفتار زير بهمن را پيدا كنند اما متأسفانه آنها جانشان را از دست داده بودند. در اين مدت‌ ما از طريق سايت فرمانداري و صدا و سيماي محلي براي مشخص شدن تعداد دقيق افراد حادثه ديده در بهمن فراخوان داديم كه در نهايت مشخص شد فقط يك نفر ناپديد شده باقي مانده است. جست‌وجو براي پيدا كردن اين فرد از ساعت 9صبح ديروز از سر گرفته شد تا اينكه حدود ساعت 12:40ظهر، جسد بي‌جان اين مرد جوان نيز پيدا شد و عمليات خاتمه يافت.براساس اين گزارش، مجروحان حادثه كه 6 نفرند در بيمارستان بستري هستند و درمان آنها از سوي پزشكان ادامه دارد.

  • بهمن در جاده چالوس

از سوي ديگر بارش سنگين برف در جاده چالوس نيز حادثه ساز شد. شدت بارش‌ها به حدي بود كه دست‌كم 9مورد بهمن سنگين در جاده ريزش كرد اما تلفاتي به همراه نداشت. در جريان ريزش بهمن حد فاصل امام چشمه تا كندوان چندين خودرو در جاده گرفتار شدند و در اين ميان 3خودروي عبوري نيز به رودخانه سقوط كردند و خودروي ديگري نيز زير بهمن گرفتار شد.

در همين حال داوود رجبي، معاون امداد و نجات هلال احمر استان البرز از امدادرساني به سرنشينان خودروهاي گرفتار شده خبر داد و گفت: در جريان برف و كولاك در جاده چالوس 600 نفر حادثه ديده و 2نفر مصدوم شدند كه مصدومان به مراكز درماني انتقال يافته و 20نفر اسكان داده شدند.

کد خبر 360372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha