دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طلا در بازار جهانی روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌‌ماه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و ابهام پیرامون دورنمای سیاست آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه 11 بهمن‌ماه بازار سنگاپور ۰.۲۲ درصد رشد کرد و به ۱۱۹۳.۸۸ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۴۵ درصد افزایش یافت و در ۱۱۹۳.۷۰ دلار ایستاد.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از سایر ارزها دنبال می‌کند، ۰.۳ درصد اُفت کرد و به ۱۰۰.۲۳۰ واحد رسید.

دولت ترامپ روز یکشنبه در واکنش به انتقادات فزاینده به ممنوعیت ورود پناهندگان و مسافران هفت کشور مسلمان، مواضع خود را اندکی ملایم کرد.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ به رویترز گفت: در چند هفته گذشته تحت تاثیر ابهام فزاینده در آمریکا و اروپا و احکام جدید ترامپ که به تشدید ابهام دامن زده، افزایش خرید دارایی مطمئن مشاهده شده است.

اظهارات حمایت‌گرایانه ترامپ و عدم وجود جزییات درباره سیاستی که اتخاذ می‌کند، موجب شده بعضی از سرمایه‌گذاران طلا را انتخاب کنند که اغلب یک سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط نابسامانی مالی و ژئوپلیتیکی به شمار می‌رود.

افزایش تقاضا برای خرید دارایی مطمئن در شرایطی ایجاد شده که تقاضا برای خرید طلای فیزیکی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی در آسیا ضعیف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازار طلا همچنین از رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا در سه ماهه پایانی سال گذشته مورد حمایت قرار گرفته است زیرا این آمار ممکن است باعث شود بانک مرکزی آمریکا از افزایش سریع نرخهای بهره اجتناب کند.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

در این بین آمار نشان داد ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، پنج شنبه گذشته نسبت به روز قبل تغییری نداشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییری نداشت و در ۱۷.۱۲ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۰۵ درصد افزایش یافت و به ۹۸۴.۱۰ دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیوم با ۰.۱۸ درصد کاهش، ۷۳۴.۶۵ دلار بود.

کد خبر 360437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha