مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بدن تاکسیدرمی شده یک سمور سنگی که تقریبا یک سال پیش موجب مرگ خود و از کار افتادن بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیکی جهان شد، در موزه‌ای در روتردام به نمایش در می‌آید.

سمور

براساس گزارش گاردین، موهای کز داده شده و پاهای آسیب‌دیده این سمور به خوبی آخرین نقطه‌ای که در حضور داشته‌است را آشکار می‌سازد: فنس‌های برخورد‌دهنده بزرگ هادرون واقع در مرز ژنو که جریان 18 هزار ولتی آن باعث شد سمور بینوا درجا خشک شود.

سمور

این رویداد که در ماه نوامبر سال گذشته رخ داد، باعث شد تا برق برخورد‌دهنده قطع شود و جسد سمور نیز برای نمایش در موزه روتردام نگه داشته شد. اکنون این سمور تاکسیدرمی شده و در نمایشگاه افسانه حیوانات مرده در این موزه به نمایش گذاشته شده‌است.

به گفته کیز مولیکر مدیر موزه روتردام، این سمور نمونه خوبی از مفهومی است که نمایشگاه در پی ابراز آن است: اینکه زندگی حیوانات و انسان هرروز بیشتر از گذشته با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند و نتیجه این تداخل نیز برای هردوطرف می‌تواند ناخوشایند باشد.

این سمور آخرین نمونه از حیواناتی است که قربانی فعالیت‌های انسانی شده‌اند. در کنار این سمور گنجشکی حضور دارد که پس از خراب کردن یک دومینوی 23 هزارتکه‌ای کشته شد. یک جوجه تیغی که در یکی از ظرف‌های سرو رستوران مک‌دونالد به دام افتاده بود ویک گربه ماهی که قربانی رسم زنده بلعیدن ماهی‌ها در هلند شده‌بود نیز در این موزه حضور دارند.

برخورد دهنده بزرگ هادرون یکبار دیگر نیز به لطف حیوانات به زانو درآمده بود. در ماه آوریل سال گذشته نیز یک راسو با یکی از ترانسفورمرهای برخورد‌دهنده برخورد کرده و موجب قطعی برق شده‌بود اما چیزی از بدن او باقی نمانده بود تا در نمایشگاه به نمایش درآید.

کد خبر 360441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha