همشهری آنلاین: سخنگوی پلیس کبک کانادا اعلام کرد در حمله تروریستی به مسجدی در کبک کانادا دستکم ۶ نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

۱۴ کشته و زخمی بر اثر حمله تروریستی به مسجد شهر کبک در کانادا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، براثر تیراندازی افراد مسلح در مسجدی در شهر کبک کانادا همزمان با برگزاری نماز مغرب ، شش نفر کشته شدند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تیراندازی در این مسجد را حمله ای تروریستی و اقدامی بزدلانه خواند.

نخست وزیر کانادا ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این تیراندازی در پیام توئیتری خود نوشت شب گذشته مردم کانادا سوگوار قربانیان حمله بزدلانه در مسجد شهر کبک بودند.

گزارش های خبری حاکی است پنج نفر در این حمله جان باختند و هیچ اطلاعاتی هنوز درباره شمار مجروحان اعلام نشده است.

این حمله یک روز پس از آن رخ داد که کانادا اعلام کرد پناهجویان را خواهد پذیرفت.

نخست وزیر کانادا در مخالفت با فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که ورود مسلمانان به این کشور را ممنوع کرده است، در یک پیام توییتری نوشت کانادا به آنهایی که از سرکوب، جنگ و تروریسم می گریزند بدون توجه به دین آنها پناه خواهد داد.

مسلمانان کبک کانادا در سال های اخیر شاهد چندین تهدید اسلام هراسانه بوده اند.

تابستان گذشته در ورودی مسجد کبک سر خوک قرار داده بودند و در سال 2015 نیز فیلمی در فضای مجازی انتشار یافت که در آن مسلمانان کانادا تهدید شده بودند.

خبرگزاری ایتارتاس از اوتاوا گزارش داد پلیس کانادا نیز اعلام کرد دو مهاجم این حمله دستگیر شدند.

اطراف محل این تیراندازی محاصره شده است و برخی منابع آگاه اعلام کردند در زمان آغاز تیراندازی بین 40 تا 100 نفر داخل مسجد حضور داشتند.

یکی از شاهدان در مصاحبه با رویترز گفت سه فرد مسلح شروع به تیراندازی به طرف حدود 40 نفر حاضر در این مسجد کردند که مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک نیز به شمار می رود. پلیس تدابیر امنیتی لازم را در اطراف این مسجد اتخاذ کرده است.

پلیس کبک در پیامی توئیتری تیراندازی در این مسجد را تایید کرد و یک پلیس که در صحنه حضور داشت گفت این تیراندازی تلفاتی نیز داشته است.

سخنگوی پلیس کبک در مصاحبه با خبرنگاران گفت :« این تیراندازی قربانیان زیادی داشت و تعدادی کشته شدند.»

در پیام توییتری پلیس آمده است در این تیراندازی تعدادی کشته شدند و چند فرد مظنون نیز بازداشت شده اند.

محمد یانگوی Mohamed Yangui خادم این مسجد گفت :« چرا باید چنین حمله ای در اینجا انجام شود؟ این یک اقدام وحشیانه است.»

وی که هنگام این حمله در مسجد حضور نداشته است افزود زخمی های این حمله به بیمارستان های مختلف در سراسر کبک منتقل شدند و درحال حاضر تعداد دقیق آنها مشخص نیست.

شیخ حسن غیه سخنگوی شورای ائمه جماعت کبک کانادا گفت: حمله اخیر افراد مسلح که کشته شدن پنج نمازگزار را در پی داشت، اقدامی تروریستی بود.

وی افزود تماس ها و پیامهایی برای ابراز همدردی دریافت کرده ایم. این حمله در پاسخ به موضع کانادا در مخالفت با تصمیمات ترامپ صورت گرفته است و این حمله با اعتراض کانادا به تصمیم ترامپ همزمان بود. در این حمله افراد مسلح به طرف نمازگزارن هنگام نماز عشاء تیراندازی کردند.

در حمله سه فرد مسلح به مسجدی در شهر کبک کانادا و تیراندازی به طرف حدود 40 نمازگزار ، پنج نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

کد خبر 360461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha