سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایتل با هدف فعالیت در حوزه فن آوری نوین اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۸۶تأسیس شد.

رایتل

شرکت خدمات ارتباطی رایتل وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، چهارمین اپراتور سراسری تلفن همراه است که سیم کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را با نام تجاری رایتل ارائه می‌کند. در حال حاضر سید مجید صدری مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل می‌باشد.

  • لوگو و نشان

رایتل با شعار زندگی در دستان شما شروع به کار کرده و در حال حاضر با شعار " رایتل،اپراتور پیشگام "در حال فعالیت می‌باشد.
لوگوی این برند توسط تورج صابری‌وند طراحی شده است. این لوگو از ترکیب سه دایره که دلالت بر نسل سوم تلفن‌های همراه دارد طراحی شده است، دایره هم فرم‌های انتزاعی منطقه‌های تحت پوشش آنتن‌های BTS نسل سوم تلفن‌های همراه است که همدیگر را پوشش می‌دهند. رنگ این لوگو در ایران از رنگ‌های آوانگاردی است که در گرافیک ایران برای برندهای دولتی انتخاب شده است.

  • پیش شماره

پیش شماره سیم‌کارت‌های دائمی 0920 ، سیم‌کارت‌های اعتباری 0921 و 0922 و همچنین سیم‌کارت‌های دیتا 0921 می‌باشد.

  • خدمات

این اپراتور اولین ارائه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران است که در ابتدا قرار بود این خدمات تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۲ در انحصار این شرکت باشد که این انحصار تا پایان شهریور۱۳۹۳ تمدید گردید.

تعداد مشترکین رایتل تا خرداد ماه۱۳۹۴ بالغ بر ۵میلیون و۶۰۰ هزار نفر بوده است.

1.تماس صوتی
2.تماس تصویری(در حال حاضر این سرویس به کاربران عادی ارائه نمی‌گردد)
3.اینترنت تا سرعت 12 مگا بایت بر ثانیه( 4(G LTE)
4.پیامک (SMS)
5.آوا و نما (MMS)
6.آوای انتظار

  • پوشش

پوشش شبکهٔ رایتل در حال افزایش است و اکنون در بیش از 400 شهر کشور و بیش از 6000کیلومتر از جاده‌های کشور، آنتن‌های نسل سوم رایتل نصب شده است.

مشاهدهٔ مناطق زیر پوشش. در حال حاضر رومینگ بین الملل رایتل نیز جز سرویس‌های پایه می‌باشد که برای مشترکین به صورت پیش فرض فعال می‌باشد و در حال حاضر با بیش از 30 کشور و بیش از 60 اپراتور خارجی طرف قرار داد می‌باشد.

  • مخالفت‌ها با ادامه بخش تماس تصویری این اپراتور در ایران

در زمستان ۱۳۹۱ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نگرانی اعضای این کمیسیون در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) خبر داد.

هچنین ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در ایران، مفاسد استفاده از رایتل را بیشتر از فواید آن دانست و عنوان کرد با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.

  • تبلیغات خارج از کشور

در دیدار بین دو تیم بارسلونا و لوانته (۳۰ شهریور ۱۳۹۳) تبلیغات شرکت رایتل هم جزو تبلیغات کنار زمین به صورت کامپیوتری بود.

کد خبر 360469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha