چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت‌های آمازون،‌مایکروسافت و اکسپدیا از آغاز نبردی قانونی علیه دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران به آمریکا پشتیبانی کرده‌اند.

آمازون

براساس گزارش BBC، باب فرگوسن دادستان كل واشنگتن با هدف اثبات غيرقانوني بودن دستور اجرايي دونالد ترامپ مبني بر ممنوعيت موقف ورود شهروندان هفت كشور مسلمان به آمريكا دادخواستي را تنظيم كرده‌است كه شركت‌هاي فناوري نيز از آن پشتيباني مي‌كنند.

جف بزوس مدير شركت آمازون اعلام كرده كه به زودي بيانيه خود درباره دفاع از اين دادخواست را اعلام خواهد‌كرد و مايكروسافت نيز اعلام كرده درصورتي كه نياز به شهادت در دادگاه باشد، همكاري خواهد كرد.

بزوس در ايميلي خطاب به كارمندان آمازون گفته‌است: ما كشوري متشكل از مهاجران هستيم كه تنوعي از پيشينه، ايده‌ها،‌عقايد و ديدگاه‌ها به ما كمك كرده تا طي 240 سال به عنوان يك ملت بتوانيم بسازيم و خلق كنيم. هيچ ملتي بهتر از ما در جذب انرژي و نبوغ مهاجران وجود ندارد، اين يك مزيت متمايز و رقابتي براي كشور ماست،‌ مزيتي كه نبايد آن را تضعيف كرد. بزوس همچني گفته‌است كه با رهبران كنگره ديدار داشته‌است تا گزينه‌هاي قانوني را مورد بررسي قرار دهد.

اين حركت جديد‌ترين اقدام در راستاي مخالفت سيليكون‌ولي با دستور اجرايي جنجالي ترامپ بوده‌است. بسياري از شركت‌ها نسبت به تاثيرات منفي اين دستور روي كارمندان هشدار داده‌اند و برخي ديگر آن را برخلاف اصول شركت‌هاي خود ناميده‌اند.

اپل و نتفليكس اين دستور را به باد انتقاد گرفته‌اند و ريد هستينگ آن را دستوري غيرآمريكايي توصيف كرده‌است. برايان چسكي بنيانگذار AirBnB اعلام كرد براي هرفردي كه به واسطه اين دستور نتوانسته وارد آمريكا شود و امكان بازگشت به كشورش را نيز ندارد،‌ خانه رايگان فراهم خواهد كرد و گوگل نيز اعلام كرد كه 100 نفر از كارمندانش مستقيما تحت تاثير اين دستور قرار گرفته‌اند. كاخ سفيد از اين قانون جديد دفاع كرده‌است و مي‌گويد اكثريت آمريكايي‌ها با رئيس‌جمهور موافقند. 

کد خبر 360700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha