همشهری آنلاین: دبیر علمی سمینار بررسی جایگاه هیستروسکوپی با بیان اینکه به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین در دنیا نابارور هستند، افزود: این میزان در ایران حدود ۲۰ درصد است که نشان دهنده بالاتر بودن میزان ناباروری در کشور ما نسبت به متوسط جهانی است.

به گزارش ایرنا، دکتر افسانه محمدزاده روز پنجشنبه در سمینار یک روزه جایگاه هیستروسکوپی افزود: آمار موجود در مورد ناباروری در ایران مربوط به مطالعه ای است که در سال های گذشته انجام شده است؛ بنابراین برای مشخص شدن مقدار دقیق ناباروری در کشور باید تحقیق و بررسی کامل تری صورت گیرد.

وی هیستروسکوپی را روشی مناسب برای تشخیص و درمان ناباروری اعلام کرد و گفت: در صورتی که دیواره رحم علت نازایی باشد، استفاده از این روش می تواند تا 80 درصد در رفع مشکل نازایی موفقیت آمیز باشد.

جراح و متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در صورتی که چسبندگی رحم علت ناباروری باشد، بهره گیری از این روش تا 60 درصد موفقیت آمیز خواهد بود.

وی، مشکلات رحم، تخمدان و آندومتریوز را مهمترین عامل ناباروری در زنان اعلام کرد و افزود: با بهره گیری از این روش می توان بخش عمده ای از ناباروری زنان را برطرف کرد.

محمدزاده، ارایه آخرین دستاوردهای علمی و بیان تجربیات صاحب نظران این حوزه را از جمله اهداف این سمینار عنوان کرد و گفت: پزشکان و متخصصان با شرکت در این سمینار با آخرین یافته های علمی در این زمینه آشنا می شوند.

وی اظهار کرد: مشکلات ناباروری، عوارض جراحی بسته و مراقبت های قبل و بعد از جراحی از جمله موضوعاتی است که در این سیمنار مورد بررسی قرار می گیرد.

محمدزاده بیان کرد: مخاطبان این سمینار متخصصان زنان و زایمان، بیهوشی، پزشکان عمومی، جراحان عمومی و متخصصان مامایی هستند.

وی با اشاره به اینکه این روش جراحی بسته برای رفع دیگر مشکلات زنان نیز مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: فیبروم رحم نیز سبب ناباروری می شود که این موضوع نیز در سیمنار مورد بررسی قرار می گیرد.

هیستروسکوپی نوعی جراحی بسته است که برای تشخیص و درمان مشکلات ناباروری زنان مورد استفاده قرار می گیرد.
سمینار یک روزه بررسی جایگاه هیستروسکوپی امروز (14 بهمن ماه) با هدف آشنایی متخصصان با اصول هیستروسکوپی و جایگاه آن در درمان اختلالات منجر به ناباروری مانند چسبندگی های رحم، فیبروم زیرمخاطی، اختلالات ساختمانی رحم و همچنین آشنایی با نحوه کنترل عوارض ناشی این روش جراحی و بیهوشی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر با حضور پزشکان، صاحب نظران و دانشجویان برگزار شد.

کد خبر 360771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha