همشهری‌آنلاین: عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در سخنانی در آیین گشایش نمایشگاه استانی کتاب کاشان از انتشار ۶۰ هزار عنوان کتاب در ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد.

 روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، ضمن اعلام این خبر و با اشاره به آمار تولید کتاب از ابتدای سال تاکنون گفت: در 10 ماه نخست سال جاری تاکنون 60 هزار عنوان کتاب چاپ و تولید شده که چاپ نخست بوده‌اند.

وی افزود: فرهنگ، بُن‌مایه انقلاب اسلامی است و کتاب جان‌مایه فرهنگی ایران است. فرهنگ بدون کتاب فرهنگ نیست. کتاب روح فرهنگ و روح انسان است و کتاب رسانه متفکر و ماندگار است.

صالحی بیان کرد: یکی از خدمات انقلاب ایران در عرصه کتاب تلاش‌های قابل‌ توجهی است که صورت‌گرفته و به نحوی است که تاکنون و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تیراژ کتاب در کشورمان به یک‌ میلیون رسیده است که 600 هزار عنوان آن چاپ نخست بوده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خاطره حضور خود در محضر رهبر معظم انقلاب، گفت: معظم‌له فرمودند «پیشرفت و رسیدن تیراژ کتاب به یک‌ میلیون نسخه را اعلام کنید و به اطلاع همه برسانید.»

وی به زمینه‌ها و بسترهای گسترش کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تکاپو در عرصه تولید کتاب احتیاج به زمینه‌هایی دارد و آن گسترش عرصه کتابخوانی در کشور است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه جدی در 3 سال اخیر به این موضوع داشته تا حرکت‌های ملی در این زمینه صورت گیرد و تمام عزم ما بر این بوده تا از تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی به‌‌ویژه در تهران دوری‌ کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها، بیان کرد: حدود 70 میلیارد تومان از اعتبارات معاونت فرهنگی به استان‌ها اختصاص‌یافته و در 3 سال اخیر 85 نمایشگاه کتاب استانی را در مراکز استان‌ها و شهرهایی نظیر نیشابور و کاشان برگزار کرده‌ایم.

صالحی به طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش کتابخوانی در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: طرح پائیزه، طرح تابستانه کتاب و باشگاه‌های کتابخوانی همگی تکاپویی برای گسترش کتابخوانی در کشور است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کاشان یکی از شهرهای خوبی است که پویش کتابخوانی را با جدیت دنبال می‌کند و به برکت تاریخ و فرهنگ دیرینه‌ای که دارد موجب شده که پویش کتابخوانی در کاشان به شکل مقتدری دنبال شود.

وی بیان کرد: امیدواریم این نمایشگاه که یک هفته فرهنگی در سطح استان است با همدلی و همراهی تمام دستگاه‌ها و مردم با استقبال گسترده مواجه شود.

دومین نمایشگاه استانی کتاب کاشان از 13 تا 18 دی‌ماه در مصلای نمازجمعه این شهر با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برپا است.

کد خبر 360772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha