همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل در واکنش به حکم ممنوعیت ورود مهاجرین و پناهندگان به خاک این کشور چنین رویکردی را برای امنیت آمریکا و جهان زیانبار دانست و تاکید کرد که چنین حکمی باید هر چه سریع تر متوقف شود.

گوترش

به گزارش ایرنا ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در پی سفر افریقایی خود در جمع خبرنگاران این سازمان حاضر شد و به توضیحاتی در مورد این سفر و دستاورد های آن پرداخت.

با این همه محور اصلی پرسش های خبرنگاران از گوترش موضوع حکم اخیر رئیس جمهوری جدید آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود پناهجویان و اثرات آن در سرنوشت این پناهجویان و موضوع امنیت جهانی بود.

خبرنگاری ابتدا از دبیر کل سازمان ملل پرسید با توجه به این که ترامپ چنین حکمی را در روز جمعه گذشته صادر کرده او به چه دلیل برای واکنش نسبت به آن تاخیر کرده است.

گوترش که روز گذشته با صدور بیانیه ای رسمی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود در پاسخ با رد این نظر که وی 4 روز بعد از صدور این حکم به صدور بیانیه ای اقدام کرده گفت: در سفر آفریقایی خود در هر فرصتی به این موضع پرداخته که اسناد آن در مکتوبات سازمان ملل وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای گرفتن موضعی جامع نسبت به این مسئله و سرنوشت پناهجویانی که چنین حکمی بر سرنوشت آن ها اثر گذاشته است و به وجهی که مبین اصول و دکترین های اصلی این نهاد بین المللی باشد به زمان بیشتری نیاز داشته است.

گوترش در پاسخ به این پرسش که آیا حاضرید از ترامپ بخواهید که چنین حکمی را متوقف کند گفت همانطور که در بیانیه دیروز خود به آن اشاره کرده چنین رویکردی نه به حفاظت از امنیت آمریکا و نه به سایر کشور های جهان کمکی نخواهد کرد و دلیل آن این است.

دبیرکل سازمان ملل چنین سیاستی را در رابطه با جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی که یکی از نگرانی های جدی امروز جهان محسوب می شود بی تاثیر و خواند و تصریح کرد که به همین دلیل چنین تدابیری هر چه سریع تر باید خاتمه پیدا کنند

وی در پاسخ به این پرسش که سیاست های مبنی برا اولویت آمریکا از سوی ترامپ در تعارض با بسیاری از اهداف سازمان ملل در رابطه با مسائل جهانی از جمله تغیرات جنوی و وضعیت پناهجویان یا قطع بودجه سازمان ملل قرار گرفته چه سیاست ها و استراتزی هایی را در نظر دارید گفت در چنین شرایط پیچیده ای این نهاد باید بطور قاطعیت اصول و باور های خود حمایت کند و در عین حال به برای حل این معضلات به تعاملی سازنده روی بیاوریم.

کد خبر 360780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha