همشهری آنلاین: سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امدادرسانی تکاوران، سربازان و افسران ارشد نزاجا به گرفتاران در برف و کولاک شرق استان تهران خبر داد.

برف

امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب، افزود: از ساعت 23 شامگاه پنجشنبه به محض اطلاع ارتش از نیازمردم گرفتار در برف و کولاک شرق استان تهران به دریافت خدمات کمک اضطراری در دو محور فیروزکوه و هراز بلافاصله با قید فوریت های امدادرسانی دو یگان موشکی و تیپ 123 نیروی زمینی ارتش وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: همزمان با حضور دو یگان عملیاتی نزاجا به دو محور یاد شده 5 دستگاه کامیون بزرگ کراش مجهز به کشنده های قوی به همراه چندین دستگاه آمبولانس، خودروهای شاسی بلند و تعدادی از تکاوران و سربازان آماده به محل های یادشده اعزام شدند.

سخنگوی ارتش توضیح داد: این نیروهای عملیاتی اعزام سریع برای خدمات رسانی به گرفتاران در برف و کولاک شرق استان تهران با حضور در مناطق یادشده اقلام گرمایشی از جمله لباس های گرم و پتو را در میان این افراد توزیع کردند.

امیرسرتیپ دوم تقی خانی اضافه کرد: در اجرای این عملیات مردم یاری، شماری از افسران ارشد نزاجا و جانشین تیپ 123 به این دو محور اعزام شدند و توانستند با استفاده از تکنیک های نجات فنی 6 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کرده و سرنشینان آنها را نجات دهند.

وی اظهارکرد: این نیروهای واکنش سریع هم اکنون در حال تلاش برای نجات جان سرنشینان خوروهای گرفتار در برف و کولاک محور فیروزکوه هستند و تاکنون توانسته اند 15خودروی منحرف شده ازمسیر را بیرون کشیده و درمیان سرنشینان آنها پتو و لباس های گرم توزیع کنند.

سخنگوی ارتش از بازگشایی مسیر درمنطقه گیلاوند و فیروزکوه از سوی نیروهای اعزامی نزاجا خبرداد و گفت: امدادرسانی ها از سوی این نیروها همچنان ادامه دارد و تکاوران و سربازان برای خدمات رسانی به گرفتاران در برف و کولاک شرق استان تهران در محل حضور دارند.

کد خبر 360823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha