دبیر علمی ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین با بیان اینکه هر یک دقیقه تأخیر در درمان بیمار مبتلا به سکته مغزی، سبب از بین رفتن ۲میلیون سلول مغزی می‌شود، گفت: مهم‌ترین اقدام در کمک‌رسانی به فرد دچار سکته مغزی، رساندن او به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس است.

سکته مغزی

دكتر مسعود اسلامي با بيان اينكه سالانه 100هزار نفر در اثر بيماري‌هاي قلبي عروقي جان خود را از دست مي‌دهند، افزود: اگر بيمار دچار سكته مغزي طي 4ساعت اول بروز سكته، به مراكز پيشرفته و مجهز رسانده شود، با تزريق داروي ضد‌انعقادي مي‌توان از بروز بسياري از عوارض پيشگيري كرد.

وي با اشاره به اينكه ازجمله اقدامات مؤثر در كاهش بيماري‌هاي قلبي عروقي، تشخيص و درمان به موقع فشارخون است، گفت: مصرف كمتر نمك و كاهش مصرف چربي اشباع كه عمدتا در غذاهاي آماده (فست فودها) وجود دارد، از ديگر اقدامات مؤثر در كاهش بيماري‌هاي قلبي به شمار مي‌رود. همچنين كاهش مصرف دخانيات از ديگر موارد مؤثر در راستاي كاهش بيماري‌هاي قلبي است چرا كه در كشور ما مصرف چربي‌هاي اشباع، استعمال دخانيات و عدم‌كنترل فشارخون از علل اصلي افزايش بيماري‌هاي قلبي عروقي است و فشارخون بالا درصورتي كه كنترل نشود، مي‌تواند سكته مغزي به‌دنبال داشته باشد.

کد خبر 360873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha