همشهری آنلاین: در سفر امروز وزیر نیرو به استان همدان، دو واحد نیروگاه هفت مگاواتی افتتاح و عملیات اجرایی ۳ واحد ۷ مگاواتی خورشیدی آغاز شد تا اینگونه این استان میزبان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور باشد.

Solar power plant

به‌گزارش ایسنا، در پنجمین روز از دهه فجر و با سفر حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به استان همدان، شنبه 16 بهمن‌ماه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۴ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، نیروگاه خورشیدی همدان در قالب عقد قرارداد خرید تضمینی برق با سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) توسط بخش خصوصی احداث شده است.

این گزارش می‌افزاید، از ۱۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده برای احداث توسط بخش خصوصی در سال ۹۵، تاکنون ۵۰ مگاوات آن احداث و مابقی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود. این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد ۷۰۰ درصدی برخوردار است.

اولین نیروگاه مولد هفت مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان در حال احداث است که با هفت میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یک نیروگاه هفت مگاواتی نیز در مزرعه احیایی در ۳۵ کیلومتری شهر همدان با سرمایه‌گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت یک شرکت ایرانی احداث و هفت میلیون یورو برای احداث این نیروگاه سرمایه‌گذاری شده است.

بر اساس این گزارش، ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این ۲ نیروگاه، تولید شرکت‌های خارجی است و ۲۰ درصد تجهیزات آن از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.

کد خبر 360920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha