یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سال ۲۰۱۶ برخی از آثار ادبی و داستانی به فیلم تبدیل شدند و این روند برای سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت و چند اثر مهم سینمایی با اقتباس‌هایی از آثار ادبی معروف این سال‌ها به فیلم در خواهند آمد.

ایبنا در گزارشی از نشریه پابلیشرز ویکلی-  نوشت:‌اولین کتابی که ممکن است تبدیل به فیلم شود کتاب «شام»، اولین رمان «هرمان کوچ» است که از سال انتشار آن در 2009 قرار بود به نسخه سینمایی تبدیل شود. در این کتاب والدین دو پسر نوجوان در یک رستوران گران‌قیمت با هم قرار می‌گذارند تا درباره جنایتی که فرزندانشان مرتکب شدند تصمیم بگیرند. جنایتی که پلیس از آن باخبر نیست اما توسط دوربین‌های امنیتی ضبط شده است. پیش از این «ایوانو دی ماتئو»، کارگردان ایتالیایی کتابی از روی فیلم «شام» ساخته است اما کارگردان نسخه آمریکایی آن «اورن مورمان» است.

کتاب «پنجاه طیف تاریک‌تر» اولین بار در سال 2015 قرار بود تبدیل به فیلم شود. این کتاب حدود 571 میلیون دلار به فروش رفته است. قرار است در این نسخه جدید و ادامه کتاب قبلی شخصیت‌هایی چون «تیلور سوئیفت» و «زاین مالیک» نقش‌آفرینی کنند.

«کلبه» دیگر فیلم این فهرست است که توسط «ویلیام پی. یانگ»، نویسنده آثار پرفروش  نوشته شده و قرار است«اوکتاویو اسپِنسر» و «سم وورثینگتون» در نسخه سینمایی آن نقش‌آفرینی کنند. «مک»، یکی از شخصیت‌های داستان به باورها و عقاید خود شک می‌کند. وی در کتاب نامه‌ای دریافت می‌کند که از او می‌خواهد به کلبه‌ای برگردد که دخترش در آن به قتل رسیده است.

«دایره» فیلم دیگری است که بر اساس کتاب «دیوید ایگرز» با همین نام ساخته می‌شود. کتاب در سال 2013 منتشر شده است و قرار است «اِما واتسون» نقش اصلی آن را ایفا کند. وی نقش دختری را دارد که به سرعت در کار خود پیشرفت می‌کند. وی در شرکتی مشغول به کار است که رئیس آن با بازی «تام هنکس» شخصیت عجیبی دارد و در نهایت از رازهای خطرناک وی پرده برداشته می‌شود.

«قلعه شیشه‌‌ای» فیلم دیگری است که بر اساس کتاب خاطرات «ژانت والز» ساخته شده است و درباره چند خانواده خانه‌به‌دوش است. «نائومی واتز» و «وودی هارلسون» در این اقتباس سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند و «دستین دانیل» کارگردانی آن را به عهده دارد.

«همه‌چیز همه‌چیز» کتاب دیگری است که در نسخه سینمایی آن «آماندا استرنبرگ» و «نیک رابینسون» بازی می‌کنند. فیلم بر اساس کتاب «نیکولا یون» که در سال 2015 منتشر شد ساخته می‌شود. «مَدی»، شخصیت اصلی داستان نوجوانی است که جدا از دیگر افراد جامعه زندگی می‌کند زیرا به همه چیز آلرژی دارد اما به پسری دل می‌بندد که در همسایگی وی زندگی می‌کند.

«پیش از اینکه بیفتم» بر اساس کتاب «لارن اولیور» که در سال 2011 منتشر شد ساخته می‌شود. کتاب در سال انتشار خود مورد استقبال خوانندگان و منتقدین قرار گرفت.

«برج تاریک» کتابی از «استفن کینگ» است و قصه فردی به نام «رولند دشین» را روایت می‌کند که در سیاره‌های دیگر به دنبال انسان‌های سیاه‌پوست است. قرار است در سال 2018 سریالی نیز از روی این کتاب ساخته شود.


«شگفتی» نام فیلمی است که قرار است با بازی «جولیا رابرتز» وارد بازار شود. این فیلم بر اساس کتاب «آر. جی. پالاسیو» در سال 2012 ساخته می‌شود. فیلم قصه پسرکی را روایت می‌کند که با کمک پدر و مادر خود تحصیل در کلاس پنجم را آغاز می‌کند. کارگردان این فیلم «استفن چبوسکی» است.

کد خبر 361102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha