همشهری آنلاین: دو هفته از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید می‌گذرد. او در این مدت کوتاه بسیار فعال بود و به یکسری از وعده‌های انتخاباتی خود عمل یا بر آنها دوباره تاکید کرد. با این همه طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت او پایین است.

ترامپ پس از دو هفته نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا

به گزارش دويچه وله، تنها دو هفته پس از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ، او طبق نظرسنجی‌ها به نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا در این بازه‌ی زمانی تبدیل شده است.

در یک نظرسنجی که به سفارش "سی‌بی‌‌اس" انجام گرفته، در حال حاضر تنها ۴۰ درصد با او موافق‌اند. طبق نظرسنجی "سی‌ان‌ان" ۴۴ درصد ترامپ را تایید می‌کنند و موسسه‌ی نظرسنجی "گالوپ" در همین زمینه به رقم ۴۳ درصد رسیده است.

از سوی دیگر، انستیتوی "راسموسن" که به محافظه‌کاران نزدیک است، میزان موافقان ترامپ را ۵۴ درصد ذکر کرده است. اما اگر همین میزان هم درنظر گرفته شود، باید گفت که محبوبیت ترامپ در مقایسه با اوباما و حتی جرج دبلیو بوش پایین‌تر است.

طبق آمار انستیتوی راسموسن در سوم فوریه‌ی سال ۲۰۰۹، باراک اوباما از پشتیبانی ۶۱ درصدی برخوردار بود. و طبق آمار موسسه‌ی "گالوپ"، جرج دبلیو بوش در اوایل ریاست‌جمهوری خود از پشتیبانی ۵۷ درصدی برخوردار بود. میزان این محبوبیت برای آیزنهاور ۶۸ درصد و برای جان اف. کندی حتی ۷۲ درصد بوده است.

ترامپ پس از دو هفته نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا

ترامپ که در انتخابات سال پیش توانست هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را شکست دهد، در تاریخ ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۱۷ برای ریاست‌جمهوری سوگند خورد. او در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در مرز میان ایالات متحده و مکزیک دیواری خواهد ساخت. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن نیز یکسری از قوانین وضع شده در زمان سلف خود اوباما را لغو کرده است، از جمله قانونی که خواهان تنظیم بیشتر بازارهای مالی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۷ بود.

کد خبر 361103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha