سرقت مسلحانه از ۲ بانک در فردیس کرج و اصفهان ۲ نتیجه متفاوت داشت؛ در نخستین سرقت که در بانکی در فردیس کرج رخ داد، سارقی بعد از آنکه کیف پر از پول را دزدید، قصد داشت با تاکسی فرار کند اما به ضرب گلوله پلیس مجروح و دستگیر شد اما در سرقت اصفهان سارق مسلح یکی از مأموران پلیس را به شهادت رساند و موفق به فرار شد.

حوادث

ساعت 13:53ظهر شنبه مردي مسلح كه نقاب به چهره زده بود وارد بانك مسكني واقع در خياباني در فرديس كرج شد. او در بانك را از داخل بست و درحالي‌كه 2مشتري حضور داشتند، شروع به تهديد كرد. او يك كوله‌پشتي را به سوي يكي از كارمندان بانك انداخت و از او خواست كوله را پر از پول كند.

او مدام كلت كمري‌اش را به سوي مشتريان و كارمندان مي‌گرفت و با شمارش معكوس آنها را به شليك‌كردن تهديد مي‌كرد. به همين دليل كارمندان از ترس جانشان كيف او را با 30ميليون تومان پول و چك پول پر كردند. همه تصور مي‌كردند همدستان سارق مسلح جلوي بانك منتظر او هستند اما بعد از خروج، او كنار خيابان ايستاد تا با تاكسي فرار كند.

مرد مسلح وقتي ديد نمي‌تواند خودروهاي عبوري را متوقف كند تصميم گرفت با پاي پياده فرار كند اما درست در همان لحظه مأموران پليس سر رسيدند و به او دستور ايست دادند. سارق فراري كه حاضر نبود خودش را تسليم كند 3گلوله به سوي مأموران شليك كرد. در اين شرايط مأموران بعد از شليك 2گلوله هوايي پاي سارق را هدف قرار دادند و او را دستگير كردند. متهم بعد از مداوا در بيمارستان ظهر ديروز براي انجام بازسازي صحنه سرقت به بانك منتقل شد و در برابر قاضي رسول نقي‌زاده رازليقي، بازپرس جنايي فرديس جزئيات سرقت را شرح داد. او كه 28سال دارد و فاقد سابقه كيفري است، گفت:

چون مشكلات مالي داشتم دست به اين كار زدم. وي ادامه داد: يك كلت كمري از يكي از شهر‌هاي غربي كشور خريده بودم و چند مرتبه به بهانه افتتاح حساب وارد بانك شدم و آنجا را زيرنظر گرفتم. تا اينكه روز حادثه بعد از خارج‌شدن نگهبان بانك وارد آنجا شدم و نقشه‌ام را عملي كردم. وي در ادامه به بازسازي صحنه سرقت پرداخت و چگونگي سرقت و فرارش را شرح داد. به گفته بازپرس نقي‌زاده، متهم با صدور قرار قانوني در بازداشت به‌سر مي‌برد و تحقيقات از او ادامه دارد.

صبح ديروز باز هم بانك مسكن طعمه سارقي مسلح قرار گرفت اما اين بار در اصفهان. اين حادثه ساعت 8:32ديروز در بانك مسكن شعبه ملاصدرا واقع در خيابان پروين اصفهان رخ داد و در جريان آن يك مأمور پليس به شهادت رسيد. سرهنگ جهانگير كريمي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي اصفهان در اين‌باره گفت: سارق مسلح پس از خروج از بانك با مأموران گشت كلانتري 17مواجه شد و اقدام به تيراندازي كرد. در جريان اين حادثه استوار محمدي يكي از درجه‌داران ناجا به شهادت رسيد و سارق متواري شد. وي ادامه داد: هنگام سرقت، بانك مراجعه‌كننده زيادي نداشت و تعداد كمي هم كه حضور داشتند، خوشبختانه صدمه‌اي نديدند و مبلغ سرقت شده هنوز مشخص نشده است. به گفته وي، تحقيقات براي دستگيري سارق فراري در جريان است.

  • قاتل فراري به دام افتاد

مردي كه بهار سال گذشته جوان 34 ساله‌اي را به ضرب گلوله در شهرستان چابهار به قتل رسانده بود، پس از ماه‌ها فرار دستگير شد. جنايتي كه اين مرد رقم زد 2ارديبهشت سال 94رخ داد. او با استفاده از يك قبضه كلت كمري، قرباني را كه از مدت‌ها قبل با وي اختلافات مالي داشت، به قتل رساند و متواري شد. از همان زمان تحقيقات براي دستگيري وي ادامه داشت تا اينكه چند روز پيش اين مرد 40ساله در مخفيگاهش دستگير شد و به جنايت با‌انگيزه اختلافات مالي اعتراف كرد.

  • 14كشته در سقوط بهمن در پاكستان

بارش بي‌سابقه برف در منطقه كوهستاني چترال در شمال غرب پاكستان باعث سقوط بهمن و مرگ دست‌كم 14نفر شد.
اين حادثه صبح ديروز به وقت محلي در روستايي در منطقه چترال رخ داد. بارش برف كه به گفته مقامات پاكستاني در 20سال گذشته در اين منطقه بي‌سابقه بود، باعث سقوط بهمن و مدفون شدن دست‌كم 10خانه شد. همچنين به خانه‌هاي ديگري هم آسيب رساند و در اين ميان عده‌اي زير برف مدفون شدند كه تا‌كنون تعداد قربانيان حادثه 14نفر اعلام شده است. اين افراد شامل 6زن، 6كودك و 2مرد هستند و جست‌وجو براي يافتن ناپديد‌شدگان ادامه دارد.

 

کد خبر 361113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha