دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: میزان بارش‌ها از اول سال زراعی امسال (اول مهرماه ۹۵) تا دهم بهمن ماه نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کم شده است.

خشکسالی

داود پرهیزکار روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: در این مدت استان یزد با 76 درصد، بوشهر با 73 درصد، فارس 67 درصد، کرمان 58 درصد، خراسان رضوی 54 درصد، خوزستان 52 و خراسان جنوبی با 52 درصد کم بارشی مواجه بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مدت بارش در استان‌های مرکزی، گیلان، قم، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان در حد عادی و در نقاطی بالاتر بوده است، گفت: بیشترین بارش‌ها مربوط به استان مرکزی بود که 16 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش‌های فصلی در ماه‌های آینده، گفت: بررسی‌ها نشان می دهد بارش‌ها در بهمن، اسفند ماه امسال و فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده در حد نرمال باشد.

پرهیزکار اظهار داشت: با توجه به کم بارشی 33 درصدی، انتظار داریم در پایان سال زراعی 95 تا 96 ( اول مهر ماه 95 تا 31 شهریورماه 96) شاهد کم بارشی 15 تا 20 درصدی نسبت به حد نرمال در بلند مدت کشور باشیم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه کم بارشی زنگ خطر بزرگی برای کشور است از مردم، مسئولان و مدیریت منابع آب خواست، کمبود منابع آب را جدی بگیرند تا تابستان سال 1396 را با کم بارشی بدون هیچ مشکلی سپری کنیم.

کد خبر 361208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha