دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیلا حاتمی گفت: من متخصص نیستم، اما وقتی نقشی را اجرا می‌کنم درون نقش می‌روم و به آن فکر می‌کنم.

سینما

به گزارش ایسنا، ليلا حاتمي بازیگر فیلم رگ خواب شامگاه ۱۷ بهمن ماه در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که پس از نمایش برای اهالی رسانه، در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شد، پیش از هر صحبتی به حادثه پلاسکو و قربانیان آن  و نیز درگذشت حسن جوهرچی اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که بابت این اتفاقات متاثر هستیم و یاد آن‌ها را گرامی میداریم.

او سپس درباره سوالی مبنی بر مصنوعی بودن نقش‌اش در رگ خواب بیان کرد: خیلی وقت‌ها بسیاری از حرکات آدم حتی در زندگی شخصی نیز تصنعی است و من آن را دوست دارم و می‌پسندم. زمان‌هایی آدم آنقدر بدبخت می‌شود که خودش زمینه را برای خودش حادتر می‌کند که این اتفاق در فیلم لیلا هم بود.

او با اشاره به اینکه از پیش از این گفته بود که از بازی در فیلم‌های حمید نعمت الله استقبال می‌کند اما دلیل بر این نیست که در تمام آثار این فیلمساز  بازی کند، درباره ضد مرد بودن رگ خواب گفت: فکر می‌کنم مجال ساختن فیلم‌های برعکس چنین موضوعی را نداریم و این دلیل نداشتن اتفاقی برعکس از موضوعی که در فیلم رخ داده نیست. شاید دلیل انتخاب مردها و نشان دادن خیانت آنها نیز همین باشد.
در ادامه این نشست خبرنگاری به حاشیه پیش آمده میان این بازیگر و چند نماینده رسانه دیگر هنگام تولید این فیلم سینمایی اشاره کرد که حاتمی دراین باره توضیح داد: من مسئول رفتار دیگران نیستم. البته با این که تعصب صنفی دارم اما اصلاً به موضوع به شکل‌های مختلف گروهی نگاه نمی‌کنم.

او با بیان اینکه " همیشه برایم جای تعجب است که پرستاران به نقش یک پرستار در فیلم اعتراض می‌کنند مثل آنچه در فیلم شوکران برای خانم تهرانی اتفاق افتاد" خاطرنشان کرد: به عقیده من این موضوع از خود کم‌بینی است و خودم نگاه متعصب این‌چنینی ندارم و از هم‌صنفی‌هایم این‌طور دفاع نمی‌کنم. من با خبرنگارانی که در پشت صحنه فیلم حاضر شدند مواجه بودم و روی سخنم با آن‌ها بوده نه همه چون آدمی هستم که به طرف مقابلم اهمیت می‌دهم حتی دعوا هم که می‌کنم در حالت خودم هستم و در آن لحظه شرکت می‌کنم. زمانی که عصبانی هستم نیز همین طور.

او ادامه داد: عده‌ای بدون آنکه آماده باشند عملاً مزاحم می‌شوند و خودشان می‌دانند جایشان آنجا نیست و من نیز به دلیل ارزشی که آدم‌ها برایم دارند آن افراد را ادب می‌کنم و این کار را تا همیشه و ابد خواهم کرد.

معصومه بیات (فیلمنامه‌نویس) نیز با بیان اینکه من نیز روزنامه‌نگار و از جنس خودتان هستم در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: سعی کردم آنچه برایم درونی بوده را بنویسم و به همان شکل ساخته شود. نزدیک بودن بازی حاتمی به آنچه نوشته بودم نیز برایم مهم بود.

او همچنین درباره ضدمرد بودن فیلم و اینکه در بیشتر فیلم‌های امسال جشنواره به این موضوع پرداخته شده است، اظهار کرد: خدا نکند که این فیلم ضدمرد باشد. دلیل نمی‌شود یک مردی کاری را انجام می‌دهد، همه مردها نیز همین طور باشند. فکر می‌کنید موضوع چیست که فیلمهایی با این تم ساخته می‌شود. شاید خود ما زن‌ها این کار را انجام می‌دهیم. به قول فیلم «فروشنده» که امیدوارم جایزه اسکار را ببرد زن‌ها هستند که جامعه سنتی را  حفظ  می‌کنند. استفاده از کلمات فمنیست اشکال ایجاد می‌کند و دوست ندارم کلمه‌ای برای اتفاق داستان پیدا کنم. آیا برای بیان درونیات یک زن باید اصطلاح فمنیست را انتخاب ‌کنید؟
حمید نعمت الله کارگردان فیلم نیز به دلیل حضور در صحنه فیلمبرداری در زابل در نشست رسانه‌ای حاضر نبود و در ابتدای نشست از طریق تماس تلفنی چند کلمه‌ای برای خبرنگاران صحبت کرد و از اینکه نتوانسته در نشست حاضر شود اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، کوروش تهامی، اصغر پیران، لیلا موسوی (بازیگران)، محمدرضا میرزامحمد (طراح صحنه)، سهند ترابی (چهره‌پرداز)، فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری)سهراب پورناظری(موسیقی متن) نیز از دیگر حاضران نشست رسانه‌ای این فیلم بودند.

فیلم «رگ خواب» به درونیات یک زن می‌پردازد که با خیانت یک مرد مواجه می‌شود.

کد خبر 361219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha