همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد منع ورود ایرانیان به آن کشور اشاره کرد و گفت: تصمیم ترامپ مشکلی برای دانشجویان ایرانی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ايرنا، محمد فرهادی در حاشیه رونمایی و افتتاح همزمان 72 طرح و پروژه عمرانی، رفاهی، ورزشی و آموزشی دانشگاه پیام‌نور در سراسر کشور افزود: در خصوص تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت، از این رو هر دانشجویی که قصد ادامه تحصیل در هر کشور دیگری داشته باشد با او همکاری خواهیم کرد.

به گفته وی، دانشجویان ایرانی بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند در آمریکا فارغ از این تصمیم ادامه تحصیل دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعلام کرده‌ایم هر کسی که هر کجای دیگر یا کشورهای دیگر بخواهد ادامه تحصیل دهد، با او همکاری کرده و هر کس که بخواهد در داخل پذیرش شود،‌ امکان لازم را نیز برای او فراهم شود.

فرهادی در عین حال تصریح کرد: ممانعت از ورود ایرانیان به آمریکا، کوچک‌ترین اثری در روند توسعه علمی کشور ندارد.

عضو کابینه دولت یازدهم در مورد ورود دانشمندان آمریکایی به مجامع علمی ایران نیز تصریح کرد: در این خصوص تابع مقررات هستیم و همان‌طور که در مورد ورزشکاران تصمیم گرفته شد، در این زمینه هم مراجع بالاتر تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از روند اجرایی‌سازی سند آمایش آموزش عالی رضایت ندارد، گفت: سند آمایش آموزش عالی هنوز در دستور ستاد نیامده است که روند اجرایی این طرح را ارائه بدهیم.

فرهادی با اشاره به افتتاح همزمان 72 پروژه رفاهی، خدماتی، خوابگاهی، فرذهنگی، هنری، ورزشی و ... توسط دانشگاه پیام‌نور در سراسر کشور و افتتاح دو واحد از دانشگاه پیام‌نور در گرجستان و اقلیم کردستان عراق آن را در ایام دهه مبارک فجر فرخنده و ثمربخش عنوان کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افتتاح چند سامانه در دانشگاه پیام‌نور، اظهار داشت: در راستای توسعه کمی برنامه‌ها در آموزش عالی، به حد کافی اقدام صورت گرفته، و تلاش می‌کنیم برنامه‌ها را کیفی کنیم، در دانشگاه پیام‌نور بررسی رشته‌ها صورت گرفته است تا فارغ‌التحصیلانِ باکیفیت داشته باشیم.

کد خبر 361223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha