سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات چینی می‌گویند شمار بیماران دچار ایدز را که با پزشکی سنتی چینی درمان می‌شوند، دو برابر خواهند کرد.

AIDS

به گزارش خبرگزاری فرانسه این اقدام بخشی از برنامه‌ای گسترده‌تر برای استفاده از پزشکی باستانی چین در نظام پزشکی این کشور است.

تبلیغ پزشکی سنتی چینی بخشی از برنامه پنج‌ساله «شورای دولتی»، هیئت دولت چین، برای مقابله با اچ‌آی‌وی/ایدز است.

شورای دولتی چین روز یکشنبه ۵ فوریه (۱۷ بهمن) در وب‌سایتش اعلام کرد: «شمار افرادی که با ایدز زندگی می‌کنند و با پزشکی سنتی چینی درمان می‌شوند، باید به دو برابر میزان سال ۲۰۱۵ برسد.»

این طرح چگونگی همکاری میان بخش‌های پزشکی سنتی چینی و کمیسیون‌های ملی بهداشت و تنظیم خانواده «برای یافتن رژیم درمانی که پزشکی سنتی چینی و پزشکی غربی را ترکیب کند»، ترسیم می‌کند.

این ترغیب به استفاده از پزشکی سنتی چین با تلاش‌های اخیر دولت چین برای اینکه شیوه طبابت را از لحاظ توسعه و تبلیغات در اولویت قرار دهد، هماهنگی دارد.

پزشکی سنتی چینی که سابقه‌اش به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، استفاده از آمیزه گیاهان دارویی و درمان‌های فیزیکی مانند طب سوزنی و بادکش کردن درمان می‌کند.

مدت‌ها است که در اساس علمی چنین درمان‌هایی ابراز تردید شده است. ماه گذشته پژوهشگران پزشکی به مخالفت با بررسی پرداختند که مدعی بود که طب سوزنی می‌تواند قولنج نوزادی را علاج کند.

مجلس قانون‌گذاری چین در اواخر ماه دسامبر نخستین قانون پزشکی سنتی چینی را به تصویب رساند که به کاروران این شیوه امکان گرفته مجوز می‌دهد و گشایش درمانگاه‌ها به وسیله آنان را آسان‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات شورای دولتی، حدود ۴۵۰۰۰۰ کارور پزشکی سنتی چینی در سراسر این کشور وجود دارد.

دولت چین به این شیوه به عنوان جایگزین ارزان‌قیمتی برای مراقبت‌های پزشکی مدرن توجه دارد.

چین در سال ۲۰۱۵ به سازمان ملل گزارش داد که ۵۰۱ هزار بیمار دارای اچ‌آی‌وی/ایدز در این کشور وجود دارد.

کد خبر 361261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha