همشهری آنلاین: نمایندگان ایالت کالیفرنیا در کنگره آمریکا به تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور درباره قطع بودجه این ایالت واکنش نشان داده و هشدار دادند که هرگونه آسیبی به این ایالت، تبعاتی در سطح ملی به دنبال خواهد داشت.

تظاهرات علیه ترامپ

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران سیاسی کالیفرنیا در کنگره آمریکا با مطرح کردن پیشرفت اقتصادی و فرصت‌های شغلی این ایالت، اظهار داشتند که کالیفرنیا بر خلاف اظهارات ترامپ با «خارج از کنترل بودن» بسیار فاصله دارد.

«آنتونی رندون» رئیس مجلس ایالتی کالیفرنیا گفت: اگر ترامپ فکر می‌کند که این ایالت «از کنترل خارج شده است» پیشنهاد می‌کنم که ایالت‌های دیگر نیز باید بیشتر شبیه ما باشند. کالیفرنیا، بیشترین مشاغل تولیدی را در سطح کشور دارد و یک چهارم محصولات غذایی در این ایالت تولید می‌شود. بعلاوه حداقل افزایش حقوق نه تنها به فقیرترین کارگران کمک کرده بلکه به رونق اقتصادی و کاهش بیکاری منجر شده است.

«کوین دو لئون/ Kevin de León » سناتور ایالت کالیفرنیا نیز گفت که ایالت متبوعش با سرعت بیشتری در مقایسه با هر ایالت دیگری در کشور شغل ایجاد کرده و بیش از آنچه دریافت می کند، سالانه مالیات به دولت فدرال پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: تهدید ترامپ نه تنها قانونی نیست بلکه نشانه ظلمی است که وی قصد دارد به آسیب پذیرترین جوامع ما تحمیل کند. چنین اقدام غیرمسئولانه ای به شهروندان، کودکان، کشاورزان و کهنه سربازان ما آسیب می‌رساند. اینها جزو بازی‌های سیاسی نیستند بلکه زندگی واقعی هستند که رئیس جمهوری هدف قرار داده است.

جنگ لفظی اخیر بین ترامپ ودمکرات های ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنبال مصاحبه روز یکشنبه ترامپ با برنامه فاکس نیوز بروز کرده است. ترامپ در این مصاحبه به «بیل اوریلی» مجری این شبکه گفت «کالیفرنیا از بسیاری از جهات از کنترل خارج شده است».

ترامپ در این مصاحبه هشدار داد: اگر مقام‌های کالیفرنیا قصد سرپیچی از سیاست‌های مهاجرتی را داشته باشند، بودجه آنها قطع خواهد شد.

اشاره ترامپ به تلاش مردم ایالت کالیفرنیا برای به دست آوردن امکان سیاست گذاری مستقل در زمینه مهاجرت است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

کد خبر 361341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha