جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دادگاه استیناف یا تجدید نظر در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا عصر پنج شنبه با سه رای کامل سه قاضی شعبه نهم به نفع مخالفان دستور اجرایی رئیس جمهور رای داد تا دونالد ترامپ اعلام کند که کار را به شورای عالی قضایی خواهد کشاند.

نیویورک تایمز ضمن اعلام این خبر نوشت که سه قاضی دادگاه سانفرانسیسکو بعد از شنیدن نظر وکلای ترامپ و نیز شاکیان در نهایت دستور اجرایی دونالد ترامپ را مخالف قانون دانستند و به ضرر ترامپ رای دادند.

ترامپ پیش از این به دیدگاه سه قاضی در عدم تسریع و رسیدگی زودتر به این پرونده ایراد گرفته و آنها را به دانش آموزان دبستانی تشبیه کرده بود. این اظهار نظر ترامپ سبب شد تا نامزد او برای شورای عالی، جرج گرسیچ نیز به او انتقاد کندو او را ازتضیعف قوه قضاییه بر حذر دارد.

نکته جالب توجه در رای شعبه نهم دادگاه تجدید نظر سانفرانسیسکو در این بود که هر سه تن به ضرر ترامپ و وکلای او رای دادند، حتی یکی از این قضات که گرایش های جمهوری‌خواه دارد و در زمان جرج بوش پدر به عنوان قاضی فدرال انتخاب شد نیز به ضرر ترامپ رای داد.

ترامپ بعد از رای دادگاه در توییتی نوشت که در دادگاه عالی قضات را خواهد دید و گفت که به آسانی پیروز خواهد شد.

با رای تازه شعبه نهم دادگاه ورود مسافر از هفت کشور نامبرده نیز آزاد است و همانند سابق انجام می‌شود تا زمانی که رای دادگاه عالی اعلام شود.

کد خبر 361550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha