همشهری آنلاین: ساعتی پس از رد درخواست استیناف دونالد ترامپ درباره فرمان ضدمهاجرتی، خبر تهدید برخی قضات درگیر در ابطال موقت فرمان وی منتشر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تهدید برخی از قضات درگیر در پرونده‌های مخالف فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، نیروهای پلیس محلی و فدرال، تمهیداتی برای افزایش امنیت برخی از آنان به کار بستند.

در گزارش سی‌ان‌ان در این خصوص، نامی از قضات مزبور و یا سطح قضاوت آنها (محلی یا فدرال) مشخص نشده است و تنها به گفتن این نکته بسنده شده، که قضات مورد تهدید بیش از یک نفر می‌باشند و پلیس برای افزایش احساس امنیت در میان آنها، موقتاً تعداد گشت‌های اطراف محل سکونت آنان را افزایش داده است.

هنوز مشخص نیست که این تهدیدات از جانب چه شخص یا اشخاصی متوجه این قضات شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا 7 روز پس از ورود به کاخ سفید، فرمانی اجرایی امضاء کرد که بر اساس آن، اتباع ایران، سودان، سوریه، سومالی، یمن، عراق و لیبی تا 90 روز حق ورود به خاک آمریکا را نداشتند.

این فرمان ابتدا به صورت موردی در برخی شهرها یا ایالات آمریکا توسط قضات نقض شد ولی در ادامه، یک قاضی فدرال در سیاتل، آن را در کل کشور نقض کرد.

ساعات اولیه بامداد (به وقت تهران) 3 قاضی حاضر در دادگاه تجدیدنظر سانفرانسیسکو، درخواست استیناف ترامپ در این خصوص را رد کردند.

ترامپ سریعاً توئیت کرد و گفت که این پرونده را به دیوان عالی می‌برد.

کد خبر 361552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha