جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۲ بهمن در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی با بیان اینکه ‌اختلاف سلیقه‌ها، ‌اختلاف هوا و هوس ها است، گفت:‌ قرآن کریم می‌فرماید در اختلاف سلیقه‌ها صبر داشته باشد و هوا و هوس‌ها را از خود دور کنید و در اختلاف سلیقه‌ها به هم نزدیک شوید و یکدیکر را تحمل کنید.

امامی کاشانی با بیان اینکه در جنگ احد ‌دشمن اختلاف ایجاد کرد و مصیبت ها به وجود آورد، ‌خاطر نشان کرد:‌ در جنگ احد از پیغمبر اطلاعت نکردند و عزت و اقتدار آنها رفت.

وی افزود:‌ امروز عزیرترین و قدرتمندترین انسان در روز زمین در طول تاریخ بشریت پیغمبر اکرم(ص) است و بر اساس روایات متواتر، قدرت ولی عصر(عج) از پیغمبر اکرم(ص) و مسیح ابن مریم(ع) بالاتر خواهد بود و شوکت او بی‌نظیر و جهانی خواهد شد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نقش وحدت کلمه گفت:‌ به دنیا نگاه کنید و ببینید دنیا نسبت به ایران چه نظر و چه قضاوتی دارد و چه آشی برای ایران پخت اند و چه می گویند.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری جدید آمریکا ورود اتباع هفت کشور را به آمریکا منع می کند و لو اینکه دادگاه این دستور را لغو سازد، اظهار کرد:‌ بحث آمریکا و اسراییل ستیز با اسلام است؛‌ چرا ورود اتباع عراق منع شده،‌ ما با آمریکا نمی‌سازیم عراق که می‌ساخت، ‌سوریه،‌ سومالی و ‌لیبی چرا منع ورود شدند؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ‌پیداست بحث اسلام است؛‌ مفهوم اسلام هم نیست، حقیقت اسلام است و حقیقت اسلام را امام راحل اعلام کرد و دنیا متوجه شد که اسلام چیست.

وی گفت:‌ اسلام به مسلمان اقتدار می‌دهد و مسلمان در اسلام، مقتدر و عزیز هستند و سرنوشت خود را خود پای صندوق انتخابات تعیین می کند؛ ‌اقتصاد و ثروت کشور دست خودش است و اینها نمی خواهند، می‌خواهند تمام ثروت در دست آنها باشد و اخلاق و فرهنگ را به میل خود، هدایت کنند.

امامی کاشانی افزود:‌ بر این اساس است که داعش را تربیت می‌کند و می‌گویند دشمن تروریست هستیم؛ مردم عراق و سرویه را بمباران می کنند و می‌گویند،‌ می‌خواستیم داعش را بزنیم و اشتباه شده است.

وی با بیان اینکه این وضع دشمن است و باید دشمن را بشناسیم و ببینیم امام(ره) چه کرد و ملت چه کردند، گفت: امروز هم که رهبری راه امام(ره) را ادامه می‌دهد باید با وحدت کلمه این راه را برویم و با همه کسر و انکسارهایی که وجود دارد و اختلاف سلیقه که داریم آن راه را طی کنیم.

امامی کاشانی با اشاره به شعر علامه اقبال لاهوری با این مضمون که «خیمه‌های ما جدا، دلها یکی است، از حجاز و چین و ایرانیم ما، شبنم یک صبح خندانیم ما»‌ اظهار کرد:‌ این حجاز و عربستان است که چنین می‌کند و حاکمان هستند که دجال زمانه‌اند و این موضوع به ملت‌ها مربوط نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ‌دنیا و فطرت‌ها خوب می‌بیند که این دنیا با این اوضاع و ناامنی و فساد به دست گروهی از حاکمان است،‌ گفت:‌ اگر این دنیا منهای علی(ع) و فاطمه(س) و مسیح(ع) و مریم(ع) و اگر منهای انبیا(ع) و اوصیا(ع) بود، قابل بقا نبود.

کد خبر 361562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha