همشهری آنلاین: حضور گسترده و میلیونی مردم سراسر ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه‌های اروپایی و آمریکایی بازتاب گسترده‌ای داشت به طوری که خبرنگاران این رسانه‌ها با نشان دادن گوشه‌هایی از حماسه وحدت ملی ایران به عظیم و گسترده‌تر بودن راهمپیایی امسال نسبت به سال‌های قبل اذعان کردند.

بازتاب حماسه ملی ۲۲ بهمن در رسانه های اروپایی و آمریکایی
  • آسوشتیدپرس: سرمای شدید مانع حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز جمعه اعلام کرد، با وجود سرمای شدید، مردم سراسر ایران در راهپیمایی بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

خبرنگار این خبرگزاری از تهران تصریح کرد ' درحالی که دونالد ترامپ وارد جنگ لفظی با ایران شده است، شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران مانند همیشه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.'

این خبرگزاری افزود: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قرار است در میدان آزادی در جمع راهپیمایی کنندگان سخنرانی کند.

آسوشتیدپرس نوشت: تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران نشان می دهد، مردم تهران و سایر شهرهای ایران با وجود سرمای زیر صفر درجه در راهپیمایی بزگداشت 22 بهمن حضور دارند.

این خبرگزاری نوشت؛ 22 بهمن 1357(11 فوریه 1979) نماد پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره) و سرنگونی حکومت محمدرضا پهلوی است.

  • سی ان ان : راهپیمایی 22 بهمن امسال عظیم تر از سال های گذشته است

شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' با پخش مستقیم گوشه هایی از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گزارش داد: راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال عظیم تر از سال های گذشته است.

سی ان ان درباره مراسم سالگرد راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از 'فردریک پلتن' خبرنگارخود درتهران پرسید، با توجه به تنش بین ایران و آمریکا آیا امروز شاهد شعارهای تند علیه آمریکا و دونالد ترامپ خواهیم بود؟

خبرنگار این شبکه خبری آمریکایی درپاسخ گفت : این راهپیمایی به مناسبت یک واقعه مهم در ایران گرامی داشته می شود و به نظر این راهپیمایی نسبت به سال های گذشت عظیم تر است.

فردریک پلتن افزود : این به این دلیل است که(حضرت) آیت الله خامنه ای از مردم خواسته است تا برای شرکت در راهپمیایی 22 بهمن امسال به صحنه بیآیند که پاسخی به رئیس جمهوری آمریکا باشد.

خبرنگار سی ان ان گفت: ما شاهد پوسترهای بسیار ضد ترامپ هستیم که بر روی آنها این جلمه رهبرعالی ایران نوشته شده که ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد.

پلتن گفت : از ساعات اولیه امروز شاهد حرکت صدها هزار نفری به مرکز تهران جهت شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن هستیم.

خبرنگار سی ان ان درباره اینکه آیا این خشم مردم علیه دولت ترامپ است و یا جشن سالگرد انقلاب؟ گفت : نخست آنکه این جشن برای سالروز انقلاب و دیگر اینکه خشم مردم ایران علیه رئیس جمهوری آمریکا و سیاست های دولت ترامپ درباره ممنوعیت سفر و تحریم های تازه علیه ایران است.

  • شبکه خبری فرانس24 : حضور ملت ایران در راهپیمایی گسترده است

شبکه خبری فرانس 24 روز جمعه با پخش تصاویری از میدان آزادی در تهران، حضور با شکوه مردم در راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب داد.

در این گزارش آمده است: هزاران تن از مردم تهران از نخستین ساعات امروز به خیابان های تهران آمدند تا در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه شرکت کنند.

  • شبکه تلویزیونی یورونیوز سخنان روحانی بطور زنده پخش کرد

شبکه تلویزیونی یورونیوز سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران که در میدان آزادی ایراد شد، به صورت زنده پخش کرد.

یورونیوز همزمان صحنه هایی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22بهمن را برای مخاطبان خود پخش کرد.

  • خبرگزاری فرانسه : واکنش روحانی به تهدیدات ترامپ

خبرگزاری فرانسه با پخش جملاتی از سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، آن بخش از سخنرانی وی را که درباره تهدیدهای آمریکا بود، بازتاب داد.

به نوشته این خبرگزاری، 'حسن روحانی گفت: آنهایی که مردم ایران را تهدید می کنند، باید بدانند که با این مردم باید با احترام سخن بگویند.هرفردی که با زبان تهدید با مردم ایران سخن بگوید، مردم ایران پاسخ او را خواهند داد.'

خبرگزاری فرانسه افزود: مردم ایران سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با راهپیمایی های سراسری عظیم جشن می گیرند.

شرکت کنندگان دراین راهپیمایی درحالی شعارهای سنتی علیه آمریکا و اسرائیل سر می دادند که رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون درگیر جنگی لفظی با مقام های ایران است و به تهران در باره آزمایش موشکی اخیر این کشور هشدار داده است.

درمیان گروههایی که در راهپیمایی شرکت دارند، جمع زیادی از مردم به سوی میدان آزادی، مکان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حال حرکت هستند.

علاوه برتهران، این راهپیمایی درسایر شهرهای ایران نیز برگزار می شود و تلویزیون دولتی ایران تصاویری از آن پخش کرد که مردم در دمای بسیار پایین و حتی در برخی موارد در زیر برف و باران به راهپیمایی آمده اند.

  • رویترز : ایرانی ها نشان دادند از تهدیدهای ترامپ ترسی ندارند

خبرگزاری رویترز درگزارشی از آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد: درپی هشدار 'دونالد ترامپ' مبنی بر زیر نظر داشتن جمهوری اسلامی، صدها هزار ایرانی به منظور نشان دادن وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی روزجمعه درراهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

رویترز که به نقل از تلویزیون ایران گزارش داد، افزوده است: مردم تهران در راهپیمایی روزجمعه پلاکاردهای حاوی شعارمرگ بر آمریکا و آدمک ترامپ را حمل می کردند و واحد مسئول برپایی مراسم نیز آهنگ های انقلابی سنتی ایران را می نواختند.

آیت الله 'خامنه ای'رهبرعالی ایران روز چهارشنبه از ایرانی ها خواسته بود به منظور نشان دادن این مساله که ایران از تهدیدهای آمریکا ترسی ندارد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران در جمع راهپیمایی کنندگان درمیدان آزادی گفت: برخی افراد بی تجربه در منطقه و آمریکا ایران را تهدید می کنند... آنها باید بدانند که زبان تهدید هیچگاه در رابطه ایران کارایی ندارد.

وی افزود: آنها باید یاد بگیرند به ایران و ایرانی ها احترام بگذارند ... ما با هرگونه سیاست جنگ افروزانه به شدت مقابله خواهیم کرد.

  • واشنگتن پست: ایرانیان با وجود تهدیدات آمریکا،سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند

روزنامه ' واشنگتن پست' آمریکا در گزارشی نوشت: هزاران نفر از مردم ایران با وجود درگیری های فزاینده این کشور با دولت ترامپ، سالگرد انقلاب خود را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی امروز(جمعه)وهمزمان باراهپیمایی بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: رهبرعالی ایران از مردم خواسته بود تا با حضور در این راهپیمایی، پاسخ اظهارات تهدید آمیز کاخ سفید را بدهند.

گزارش این روزنامه آمریکایی افزود: تصاویر پخش شده در تلویزیون دولتی ایران، جمعیت انبوهی از مردم را نشان می دهد که نشان های به دست گرفته اند و در خیابان ها راهپیمایی می کنند.

واشنگتن پست درادامه نوشت: شخصیت های بلند پایه ای چون 'قاسم سلیمانی' از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب و 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران در این راهپیمایی حضور داشتند.

حضور گسترده و میلیونی ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و خلق یک حماسه باشکوه و ماندگار دیگر که نمایشی از اقتدار وحدت ملی ایرانیان را به منصه ظهور گذاشت، رسانه های خارجی را مجبور کرد که به بزرگی و عظمت آن اعتراف کنند.

ملت ایران بار دیگر به دشمنان و بدخواهانش نشان داد که همراه و همسو با مسوولان در همه صحنه های دفاع از انقلاب خود همچون سال های اول انقلاب مستحکم و استوارند و 'تهدید و تحریم' ابزار و سیاستی نیستند که آنان را از آرمان های انقلابشان دور کند.

کد خبر 361576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha