جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از دلایلی که باعث می‌شود که عمر باتری موبایل رو به کاهش رود به روز رسانی سیستم‌عامل است.

سایبر

به گزارش تلگراف؛ بعضی از شرکت‌های سازنده گوشی بعد از بروز رسانی سیستم‌عامل‌ها اهمیت کمتری به باتری‌های موبایل خود می‌دهند این درحالی است که شرکت‌های توسعه دهنده در زمینه انواع فناوری‌ها قول باتری‌هایی با عمر بالا را به مردم میدهند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود که عمر باتری‌های موبایل در حین اجرا اپلیکیشن‌ها موبایل بسیار زود مصرف شود بروز رسانی‌های جدید در سیستم‌عامل‌ها است. این اتفاق را در همین اواخر مشتری‌های آیفون و موبایل‌های اندرویدی متوجه شدند که در حین استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف عمر باتری در سه ساعت به پایان می‌رسد.

برای مثال آیفون 6 بعد از به روز رسانی شدن به ios 10 حدود 38 دقیقه از عمر باتری خود را در حالت عادی از دست داده است و گوشی نکسوز 6P بعد از بروز رسانی از 12 ساعت عمر معمولی باتری به 9 ساعت کاهش یافت.

این در حالی است که هر دو سازندگان آیفون و اندروید ادعا داشتند که بروز رسانی جدید باعث افزایش عمر باتری شده است!

شرکت‌های طراحی موبایل معمولا در طول هر سال بروز رسانی‌های مهم نرم‌افزاری با تغییرات کوچکی را ارائه می‌دهند.

وقتی به روز رسانی جدید روانه بازار می‌شود از طریق سیستم اطلاع رسانی موبایل به کاربر اعلام می‌کند که باید سیستم‌عامل گوشی خود را بروز رسانی کند و بعد از به روز رسانی کردن هم دیگر کاربر نمی‌تواند سیستم‌عامل خود را به نسخه قبلی باز گرداند.

یکی از دلایلی که باعث هرز روی عمر باتری می‌شود در این است که وقتی موبایل به روز رسانی می‌گردد برای برنامه‌های تغییر یافته سیستم‌عامل حافظه بیشتر را از موبایل در اختیار اپلیکیشن‌ها قرار می‌دهد.

telegraph

کد خبر 361588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha