جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر در شرایطی با معرفی برگزیدگان در برج میلاد به پایان رسید که حضور پررنگ اعضای دولت تدبیر و امید، جای خالی نمایندگان برخی فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه و البته متلک‌پرانی و شیرین‌زبانی چند برنده سیمرغ بسیار به چشم می‌آمد.

سینما فجر

به گزارش همشهري، اين مراسم كه ساعت 19شامگاه پنجشنبه آغاز شده و قرار بود 90دقيقه باشد، در مدتي حدود 150دقيقه برگزار شد و حرف‌هاي برخي برگزيدگان به حواشي آن به‌ويژه در فضاي مجازي دامن زد. ضمن اينكه انتقاد عليرضا داوودنژاد و وحيد جليلوند از تلويزيون و برنامه «هفت» بدون پاسخ نماند و بهروز افخمي و منتقدان ويژه‌برنامه شبكه3حسابي از خجالت برندگان سيمرغ درآمدند.

از جمله نكات حاشيه‌اي مراسم اختتاميه، حضور اعضاي هيأت دولت در رديف اول سالن بود كه در بخش‌هاي انتهايي برنامه روي صحنه آمدند و چند جايزه هم اهدا كردند. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه محبوب‌ترين چهره دولتي‌هايي بود كه بسياري از برگزيدگان پيش يا پس از دريافت جايزه خود را به آغوش او مي‌رساندند. علي ربيعي وزير كار، معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط‌زيست، حسين فريدون برادر و دستيار ويژه رئيس‌جمهور و سيدرضا صالحي‌اميري وزير ارشاد به نمايندگي از دولت يازدهم در اختتاميه حضور داشتند.

با وجود دعوت ستاد برگزاري جشنواره از نمايندگان تمام فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه، بخشي از سالن به واسطه غيبت اين چهره‌ها خالي ماند. جز برخي از بچه‌هاي «ويلايي‌ها» (منير قيدي، كارگردان و ثريا قاسمي، بازيگر) كه با وجود نامزد شدن در 7رشته به اختتاميه نيامده بودند، تقريبا هيچ‌يك از عوامل فيلم‌هاي نامزدنشده در مركز همايش‌هاي برج ميلاد حضور نداشتند و صندلي‌هاي خالي با نام‌هايي چون «كوپال»، «آذر»، «آزاد به قيد شرط» و... بسيار به چشم مي‌آمد. در بخش بهترين فيلم از نگاه مردم، ابتدا از «خوب، بد، جلف» و «آباجان» تقدير شد و سيمرغ به «ماجراي نيمروز» رسيد. در بخش بهترين بازيگر زن هم اتفاقي عجيب رخ داد و داوران 2سيمرغ بلورين اهدا كردند.

اجراي احسان كرمي به شيوه برنامه‌هاي كودك شبكه2به‌ويژه در بخش اعلام نام برگزيدگان هم بحثي بود كه مي‌توانست با تذكر دبير جشنواره اصلاح شود و نشد. گرچه سخنراني نكردن وزير ارشاد و معاون سينمايي او را مي‌توان نكته مثبت ماجرا دانست. 2شبكه تلويزيون پس از پايان رسمي مراسم اهداي جوايز، به شكل غيرزنده همزمان آن را روي آنتن بردند و برنامه هفت هم از جنبه‌هاي مختلف عملكرد داوران را بررسي كرد. قيدي در بخشي از برنامه روي آنتن آمد و گفت: قرار بود سيمرغ زرين نگاه ملي را به ويلايي‌ها بدهند كه سعيد ملكان، تهيه‌كننده فيلم آن را نپذيرفت. هر چند ستاد جشنواره اين ادعا را رد كرد.

  • برگزيدگان جشنواره فيلم فجر35

كارگرداني مستند: ياسر خير/ آهستگي
مستند: حسام اسلامي/ متهمين دايره بيستم
عكس: اميرحسين شجاعي/ رگ خواب

جلوه‌هاي ويژه بصري: محمد قاسمي/ ويلايي‌ها
جلوه‌هاي ميداني: آرش آقابيگ/ خفه‌گي، يك روز بخصوص و رگ خواب
طراحي صحنه و لباس: بهزاد جعفري/ ماجراي نيمروز
صدابرداري: پرويز آبنار/ فراري

صداگذاري: سيدعليرضا علويان/ بدون تاريخ، بدون امضا
بازيگر مكمل مرد: نويد محمدزاده/ بدون تاريخ، بدون امضا
بازيگر مكمل زن: ثريا قاسمي/ ويلايي‌ها
موسيقي متن: كريستف رضاعي/ نگار
تدوين: سهراب خسروي/ تابستان داغ

فيلمبرداري: هومن بهمنش/ تابستان داغ
بازيگر مرد: محسن تنابنده/ فراري
بازيگر زن: ليلا حاتمي/ رگ خواب، مريلا زارعي/ زير سقف دودي
فيلمنامه: كامبوزيا پرتوي/ فراري
استعداد درخشان فيلم اول: منير قيدي/ ويلايي‌ها
ويژه هيأت داوران: عليرضا داوودنژاد/ فراري

كارگردان: وحيد جليلوند/ بدون تاريخ، بدون امضا
فيلم: سيدمحمود رضوي/ ماجراي نيمروز
سيمرغ زرين بهترين فيلم از نگاه ملي: ماجراي نيمروز
بهترين فيلم از نگاه تماشاگران: ماجراي نيمروز

کد خبر 361594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha