شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

تصادف، آوار و انفجار؛ اینها حوادثی بودند که آخر هفته تلخی را رقم زدند. در جریان ۶ حادثه مرگبار که در خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، قم، مازندران، کردستان و بندرعباس رخ داد، ۲۳نفر جان خود را از دست دادند.

حوادث

بامداد پنجشنبه از منطقه عشايري چاه مرتضي شهرستان نهبندان خبر رسيد كه ريزش سقف خانه‌اي جان 3نفر از ساكنان آنجا را گرفته است. ماجرا از اين قرار بود كه بارش سنگين برف در اين منطقه سقف چوبي اين خانه روستايي را سنگين كرده و باعث ريزش آن شده بود. 6عضو خانواده زير آوار مانده بودند كه 3نفر از آنان نجات يافتند اما مادر همراه با 2كودكش جان باختند.

اين تنها آواري نبود كه خانواده‌اي را داغدار كرد؛ چرا كه 3نفر ديگر نيز در آذربايجان شرقي قرباني آوار شدند. در اين حادثه كه در روستاي چوبوقلو اتفاق افتاد نيز بارش برف باعث سنگين شدن سقف خانه‌اي شده و آنجا را بر سر ساكنانش ويران كرده بود. در اين حادثه زني ميانسال همراه با پسر و عروسش جان خود را از دست دادند.

  • ريزش ديوار مترو

ريزش ديوار بيروني متروي قم نيز يكي از مهم‌ترين حوادث آخر هفته بود. اين حادثه ساعت 11پنجشنبه اتفاق افتاد و زماني كه كارگران مشغول كار بودند، ناگهان ديوار بيروني كارگاه مترو ريزش كرد. در دقايق اوليه هنوز معلوم نبود چند نفر زير آوار گرفتار شده‌اند اما با آغاز جست‌وجوها يكي از كارگران نجات يافت و 5نفر ديگر شامل 4كارگر مترو و يكي از عوامل امدادي كه مصدوم شده بودند به بيمارستان منتقل شدند. با وجود اين سرنوشت 3كارگر ديگر در هاله‌اي از ابهام قرار داشت. حجم آوار به حدي بود كه از سگ‌هاي زنده‌ياب هلال‌احمر كمك گرفته شد و در نهايت پس از ساعت‌ها جست‌وجو اجساد 3كارگر بيرون كشيده شد.

  • جاده‌هاي مرگ

سوانح رانندگي همچنان يكي از مهم‌ترين دلايل مرگ‌ومير در كشورمان هستند و انگار قرار نيست فكري به حال آن شود. عصر پنجشنبه در جريان مرگبارترين حادثه رانندگي، 2خودروي پرايد و نيسان در جاده فرعي بابل به بابلسر تصادف كردند و 6نفر جان باختند و 2نفر مصدوم شدند. حادثه‌ديدگان همگي مرد و جوان بودند. علاوه بر اين تصادف در حادثه ديگري كه عصر پنجشنبه در جاده سنندج ـ مريوان اتفاق افتاد، بر اثر سقوط خودروي پيكان به رودخانه 3نفر جان باختند. خودروي پيكان 5سرنشين داشت كه به دلايل نامعلومي از مسير اصلي منحرف شد و به رودخانه‌‌اي كه در كنار جاده قرار دارد سقوط كرد.

  • انفجار مرگبار

يكي ديگر از حوادث تلخ آخر هفته انفجار مرگبار در مركزي تحقيقاتي در جاده ميناب بود كه 5قرباني گرفت. به گفته معاون عمليات آتش‌نشاني بندرعباس چند كارگر مشغول كار در تونلي در پروژه چشمه آبگرم در حوالي روستاي كولغان بودند كه ناگهان به‌دليل انباشت گاز و ايجاد جرقه انفجار مهيبي رخ داد. در اين حادثه 5نفر از كارگران جان باختند و كارگر ديگري كه مجروح شده بود به بيمارستان منتقل شد. گروه‌هاي امداد و نجات بعد از ساعت‌ها تلاش اجساد قربانيان را بيرون كشيدند.

کد خبر 361605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha