یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

با آغاز اکران نخستین تجربه کارگردانی پیمان قاسمخانی از آخرین چهارشنبه بهمن، رقابت برای تسخیر ۴ یا ۵ جای خالی باقیمانده در اکران نوروز جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شود و به‌نظر می‌رسد کمدی‌ها عزم خود را برای روی پرده رفتن در مناسب‌ترین وقت سال جزم کرده‌اند.

فیلم

به گزارش همشهري، «خوب، بد، جلف» كه ابتدا قرار بود بدون حضور در جشنواره فيلم فجر از اوايل زمستان به نمايش عمومي درآيد، در نهايت با تصميم تهيه‌كنندگان و كارگردان راهي رقابت در بخش سوداي سيمرغ شد و در كمال شگفتي توانست در 2بخش بهترين بازيگر مرد (براي حميد فرخ‌نژاد) و بهترين چهره‌پردازي (براي عبدالله اسكندري) نامزد دريافت سيمرغ بلورين شود. فيلم قاسمخاني تا آخرين لحظه جزو نامزدهاي كسب سيمرغ بلورين اثر برگزيده مردم هم بود كه اين رقابت را با فاصله‌اي اندك به «ماجراي نيمروز» واگذار كرد و دومين فيلم محبوب جشنواره لقب گرفت.

خوب، بد، جلف كه جزو معدود كمدي‌هاي جشنواره امسال بود و در حضور انبوه فيلم‌هاي تلخ و نكبت‌زده توانست خنده بر لب تماشاگران بياورد، حالا چشم اميد به موفقيت در گيشه دوخته و به‌نظر مي‌رسد براي نشستن روي صندلي پرفروش‌ترين فيلم سال 96 كاري چندان دشوار پيش رو نداشته باشد. فيلمنامه كم‌نقص، بازي‌هاي بامزه و روايت يك داستان جنايي در بستري از شوخي‌هاي بانمك راه خوب، بد، جلف قاسمخاني را براي فتح گيشه‌ها هموار كرده است. پژمان جمشيدي، سام درخشاني، ويشكا آسايش و ماني حقيقي ديگر بازيگران فيلم هستند.

اين البته يك سوي ماجراست؛ در شرايطي كه كمتر از 3هفته به آغاز اكران نوروز باقي مانده، از همين امروز نام چند گزينه پراميد ديگر براي نمايش در سينماها به گوش مي‌رسد. يكي قسمت دوم «نهنگ عنبر» است كه مردم از قسمت اول آن خاطره‌هاي بسيار خوش دارند و ديگري نخستين تجربه كارگرداني مهران مديري كه انتظار مي‌رفت در جشنواره فيلم فجر امسال حضور داشته باشد اما به دلايلي ازجمله آماده نشدن در موعد مقرر به رقابت سوداي سيمرغ راه نيافت.

«نهنگ عنبر: سلكشن رويا» به لطف حضور رضا عطاران و مهناز افشار در نقش‌هاي ارژنگ و‌ رؤيا شايد جدي‌ترين رقيب خوب، بد، جلف در اكران نوروز باشد. نسخه اول اين كمدي سامان مقدم سال 94 اكران شد و با فروشي 7ميليارد توماني پس از «محمد رسول‌الله (ص)» در رده دوم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سال قرار گرفت. از همان زمان زمزمه ساخته شدن قسمت دوم نهنگ عنبر به گوش مي‌رسيد كه در نهايت امسال به مرحله عمل رسيد و پروژه با حضور بازيگران اصلي مقابل دوربين رفت. ويشكا آسايش، حسام نواب‌صفوي، رضا ناجي، علي قربانزاده و... در فيلم بازي كرده‌اند.

«ساعت 5عصر» مديري هم گرچه مي‌توانست با نمايش در جشنواره و موفقيت احتمالي مردم را براي اكران عمومي آماده كند اما هم‌اكنون بايد روي علاقه تماشاگران به نام كمدي‌ساز درجه‌يك تلويزيون در 2دهه اخير حساب كند. از شواهد و قرائن چنين برمي‌آيد كه ساعت 5عصر داستان و ساختاري شبيه ديگر ساخته‌هاي مديري دارد و سيامك انصاري، آزاده صمدي، امير جعفري، نگين معتضدي و خود كارگردان در آن ايفاي نقش مي‌كنند. اگر فيلم پروانه نمايش بگيرد، به‌احتمال فراوان شاهد اكران آن در نوروز خواهيم بود.

  • تمام گزينه‌هاي شاد در سبد اكران اول سال

خبر اكران فيلم‌هاي كمدي در نوروز و احتمال نمايش عمومي «گشت2» سعيد سهيلي در كنار اين 3فيلم شايد ابتدا خوشحال‌كننده به‌نظر برسد اما با توجه به توليد و نمايش انبوه فيلم‌هاي تلخ و تيره در جشنواره امسال، چشم‌اندازي مبهم از چرخه اقتصادي اكران سال 96 پيش چشم مديران و علاقه‌مندان سينما مي‌گشايد. اگر سينماي ايران تمام گزينه‌هاي شاد و موفق خود را در سبد اكران نوروز بگذارد، در 11‌ماه ديگر سال گزينه‌اي براي كشاندن مردم به سالن‌هاي تاريك نخواهد داشت و از همين حالا مي‌توان زنگ خطر را براي گيشه سال 96 به صدا درآورد.

کد خبر 361867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha