دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

پلاسکونشینان که رؤیای کاسبی شب عیدشان زیر آوار مانده بود حالا چند روزی است مشغول جاگیری در مجتمع نور هستند و قرار است در یکی دو روز آینده دوباره کاسب شوند.

پلاسکو

 البته در اين ميان برخي معتقدند 27 روز بلاتكليفي اخير اين كسبه، فرصت طلايي كاسبي شب عيد را از آنها گرفته است.
از ديگر سو برخي اميدوارند با گرايش مردم به خريد پوشاك ايراني در شب عيد، جبران مافات شود و اهالي پلاسكو در روزهاي باقي‌مانده از سال كاسبي خوبي داشته باشند. در تازه‌ترين خبرها از حادثه پلاسكو، سخنگوي قوه قضاييه گفته است 2نفر كه در جهت شروع آتش‌سوزي پلاسكو اتهامي متوجه‌ آنها بوده، بازداشت شده‌اند. همچنين آخرين وضعيت كسبه پلاسكو حاكي از اين است كه جانمايي آنها تقريبا رو‌به پايان است و به صاحبان مغازه‌هاي پاساژ پلاسكو نيز اجازه داده شده كه نسبت به تخليه اسناد و اجناس از واحدهاي خود اقدام كنند.

  • تخليه پاساژ پلاسكو آغاز شد

همزمان با جانمايي كسبه آسيب‌ديده پلاسكو، از 2 روز پيش درب شمالي پاساژ پلاسكو نيز باز شده تا واحدهاي تجاري كه در آن ساختمان آسيب جدي نديده‌اند فرصت پيدا كنند اسناد و اجناس مالي خود را از آنجا خارج كرده و در فرصت معين، آنجا را تخليه كنند.
به گزارش ايسنا، روز اول به كسبه مستقر در طبقه همكف پاساژ پلاسكو فرصت داده شده تا اجناس خود را تخليه كنند و كاسبان طبقه‌هاي زيرزمين، اول، دوم و سوم به‌ترتيب در روزهاي بعدي و تا پايان هفته جاري مي‌توانند به واحدهاي خود در پاساژ پلاسكو مراجعه و اجناس خود را خارج كنند. اعتراض برخي از كسبه ساختمان پلاسكو به جانمايي‌ واحدهاي خود در محل جديد نيز يكي از حواشي طرح استقرار پلاسكويي‌ها بود.

در روزهاي اول جانمايي، تعدادي از كسبه به جانمايي‌ها معترض بودند و مي‌گفتند محل مغازه‌اي كه در پلاسكو داشته‌اند براي كاسبي بهتر از محلي بوده كه در مجتمع جديد به آنها اختصاص داده‌اند. جواد دروديان نقوسيان، رئيس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان مي‌گويد: درصدد هستيم در روزهاي آينده كسبه معترض به جانمايي را جمع‌ كرده و برايشان توضيح دهيم كه با در اختيار داشتن مجتمع تجاري نور حداكثر تلاش خود را براي جانمايي هر چه‌ بهتر آنها انجام مي‌دهيم اما اگر شرايط به ما اجازه دهد به شكايات آنها رسيدگي خواهيم كرد تا آنها رضايت كامل داشته باشند.

او همچنين مي‌افزايد: كسبه آسيب‌ديده‌، مي‌توانند از تسهيلات ۳۰۰ ميليون توماني كم‌بهر‌ه‌اي كه براي آنها درنظر گرفته شده و روند پرداخت آن در اين هفته آغاز مي‌شود، استفاده كنند تا هر چه‌ سريع‌تر به توليد برگردند. در اين ميان برخي معتقدند تسهيلات 300ميليوني نخواهد توانست دردي از توليدكنندگان آسيب ديده‌اي دوا كند كه تجهيزات و مواداوليه خود را از دست داده‌اند اما محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت مي‌گويد: در ساختمان پلاسكو زير ۲۰ واحد توليدي وجود داشت و بقيه، دفاتر خريد و فروش بود كه پاتوق بودند و ماشين‌آلات و تجهيزات زيادي از بين نرفته است.

  • پاساژ كويتي‌ها همچنان ناايمن است

عضو هيأت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران مي‌گويد: گزارش كارشناسان سازمان نظام مهندسي از وضعيت ايمني پاساژ كويتي‌ها در روز 18بهمن به دادستاني تهران ارسال و در آن ذكر شده است كه اين ساختمان تغيير چنداني نسبت به گذشته نداشته و كماكان غيرايمن است. به گفته بيژن خطيبي، طبق آماري كه شوراي شهر ارائه كرده 105ساختمان عمومي غيرايمن در تهران وجود دارد و ساختمان آلومينيوم، پاساژ فردوسي و پاساژ علاءالدين نيز احتمالا رتبه پاييني از لحاظ ايمني دارند.

  • 2 نفردر پرونده پلاسكو بازداشت شدند

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي در نشست خبري گفته است: پرونده پلاسكو در دادسراي تهران مطرح است، بخشي از قضيه با نظر دادستان و مدعي‌العموم شروع شده و 2نفر كه در مرحله اول تشخيص داده شد در جهت شروع آتش‌سوزي اتهامي متوجه‌شان است در اين ارتباط بازداشت هستند.

سخنگوي قوه قضاييه درباره موضع قوه قضاييه در مورد ساختمان‌هاي ديگري كه ايمني لازم را ندارند، گفت: قوه قضاييه مي‌تواند هشدار دهد و اگر در جايي خطر جدي است اقداماتي را داشته باشد اما غيراز اين هم شهرداري تكاليفي دارد و هم وزارت كار مسئوليت دارد. او افزود: در مورد كارگاه‌ها وزارت كار بايد اقدامات لازم را انجام دهد و اگر جاهايي كه نياز است و بايد شهرداري كار كند بايد اقداماتي را داشته باشد اما قوه قضاييه هم حاضر است كه به آنها كمك كند.

کد خبر 361882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha