دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا امروز دوشنبه ۲۵ بهمن با یکدیگر دیدار و درخصوص مسائلی از جمله تجارت و همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو می‌کنند.

این نخستین دیدار رو در رو میان جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.

دو طرف همچنین در نشستی درباره زنان نیز شرکت خواهند کرد.

براساس اعلام یک مقام کاخ سفید و یک مقام ارشد دولت کانادا دو کشور در نظر دارند نیروی کار جدید ایجاد کنند که این اقدام را تحت عنوان "توسعه رهبران تجاری و کارفرمایان زن" انجام خواهند داد.

انتظار می‌رود ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ که به دنبال توسعه سیاست‌های زنان است در این نشست شرکت کند. همچنین قرار است در این نشست مدیران اجرایی زنان از هر دو کشور آمریکا و کانادا حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، همکاری نزدیک ترودو با ترامپ و دخترش برخی نگرانی‌ها در میان کانادایی‌ها نسبت به سیاست‌های حمایت‌گرایانه رئیس‌جمهور جدید آمریکا را کاهش خواهد داد.

برخی از شهروندان کانادا نگران هستند که تدابیر حمایت‌گرایانه ترامپ ممکن است اقتصاد کانادا را تحت فشار قرار دهد.

یک مقام کانادایی اعلام کرد: دولت ترودو پیشنهاد ایجاد یک گروه کاری جدید میان دو کشور را داده؛ چرا که نخست وزیر کانادا مساله کار زنان را بسیار مهم دانسته و بخش اصلی از برنامه کاری وی و برنامه رشد اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد.

ترودو ۴۵ ساله نظرات کاملاً مخالف با مواضع ترامپ ۷۰ ساله دارد. ترودو یک لیبرال است که طرفدار جدی تجارت آزاد بوده و تاکنون از ورود ۴۰ هزار پناهجوی سوری به کشورش استقبال کرده است. او خود را فمنیست می‌نامد و ۵۰ درصد از کابینه او را زنان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که در کابینه ترامپ زنان کمتری دیده می‌شوند و رئيس‌جمهور آمريكا مواضع حمایت‌گرایانه‌ای درقبال تجارت اتخاذ کرده و می‌خواهد جلوی ورود پناهجویان و مهاجران را بگیرد.

اگرچه به نظر می‌رسد یکی از محورهای گفت‌وگو میان ترودو و ترامپ فرمان مهاجرتی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه شهروندان هفت کشور مسلمان باشد، اما شواهد نشان می‌دهد که ترودو تمایل دارد بیشتر بر روی منافع مشترک اقتصادی تمرکز کند.

کد خبر 361946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha