همشهری آنلاین: سازمان همکاری اسلامی اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی درتصویب قانون منع پخش اذان در قدس اشغالی را نقض آشکار قراردادهای بین المللی درمورد آزادی عبادت و حق انجام شعائر دینی و اهانت به احساسات مسلمانان جهان ذکر کرد.

سازمان همکاری اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در مورد منع پخش اذان در قدس را محکوم کرد

به گزارش روز دوشنبه به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: اینگونه سیاست ها و قوانین تبعیض آمیز و باطل، ٰتجاوز به مردم فلسطین و اماکن مقدس است.

وی همچنین نسبت به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی که موجب تقویت افراط گرایی و درگیری دینی می شود، هشدار داد.

العثیمین ازجامعه بین الملل خواست رژیم صهیونیستی را وادار به پایبندی به اصول،قوانین وقراردادهای بین المللی کرده به اقدامات تجاوزگرایانه خود که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است پایان دهد.

جنبش مقاومت اسلامی(حماس)درواکنش به تصویب طرح ممنوعیت پخش اذان در سرزمین های اشغالی در کابینه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد : رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست های نژاد پرستانه خود علیه فلسطینیان ادامه می دهد.

سخنگوی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی افزود: رژیم صهیونیستی با وضع اینگونه قوانین‌ دنبال کوچاندن فلسطینی ‌ها از سرزمینشان است.

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پیش‌نویس قانون ممنوعیت پخش اذان در سرزمین های اشغالی را تصویب کرد.

'حازم قاسم' سخنگوی حماس این اقدام را ادامه سیاست‌های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها توصیف کرد.

وی گفت: تصویب قانون ممنوعیت پخش اذان به دنبال از بین بردن هویت ملت عربی و اسلامی فلسطینیان است.

قاسم افزود: این سیاست ها نخواهد توانست مانع از دستیابی و پایبندی ملت فلسطین به حقوق و هویت کامل خود شود و این ملت به مبارزه خود در تمام اشکال تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد.

این پیش نویس پس از اصلاح و محدود شدن ممنوعیت زمان پخش اذان در سرزمین های اشغالی از ساعت 23 شب تا 7 صبح به تصویب رسید.

براساس این گزارش، قراراست پیش نویس این قانون چهارشنبه آتی برای تصویب در پارلمان (کنیست) رژیم صهیونیستی قرائت شود.

دو ماه پیش زمانی که قرار بود این قانون در کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مطرح و توسط نمایندگان این رژیم تصویب شود، شبکه دهم رژیم اشغالگر اعلام کرد که این قانون به دلیل مشکلاتی که در پیش نویس آن وجود داشت به تصویب نرسید.

«یعقوب لیتسمان» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی از مخالفان این پیش نویس بود اما پس از آن که این ممنوعیت تنها به ساعت های 23 تا 7صبح محدود شد و کنیسه‌ها و معابد یهودی از ممنوعیت استفاده از بلندگوها برای اعلام آغاز شنبه یهودی مستثنی شدند، اعتراض خود را پس گرفت.

کد خبر 361963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha