همشهری‌آنلاین: کتاب‌های اهدایی مقام معظم رهبری تا‌کنون در مجموع ۱۶ هزار نسخه است که دو هزار نسخه آن چاپ سنگی است. این کتب از کتابخانه شخصی علمای بزرگ و از سوی مقام معظم رهبری خریداری شده و در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

 روابط عمومی کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی ضمن اعلام این خبر نوشت تاکنون 14 جلد از فهرستگان نسخ خطی اهدایی از سوی مقام معظم رهبری تدوین و چاپ شده که دو جلد از این مجموعه نمایه آثار بوده است.

چند مجموعه جدید نیز از رهبر انقلاب به گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی اهدا شده است. مجموع نسخ خطی اهدایی از سوی ایشان 15 هزار نسخه برآورد شده است.

در حال حاضر چهار جلد دیگر از مجموعه فهرستگان نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری در دست چاپ است. احتمال می‌رود که کار انتشار این اثر تا ابتدای سال آینده به اتمام برسد.

نسخ خطی جدید اهدایی از سوی ایشان در موضوعات مختلف علمی و هنری بوده است و اطلاعات بیشتری در این رابطه متعاقبا اعلام خواهد شد.

 علاوه بر این، حجم هدایای ایشان به مرکز موزه‌های آستان قدس رضوی به اندازه‌ای بود ‌که از سال 1373 گنجینه‌ای ویژه به منظور نمایش هدایای رهبری ایجاد شده است.

این گنجینه شامل آثار هنری چون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، فرش، معرق چوب، معرق صدف، سوزن‌دوزی، قلم‌زنی، روی، مس، انواع ظروف و مدال‌هاست که توسط شخصیت‌های داخلی و خارجی به مقام معظم رهبری هدیه شده است.

کد خبر 361979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha