دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

برندگان پنجاه‌و‌نهمین دوره مراسم اهدای جوایز سالانه گرمی در شرایطی بامداد دوشنبه به وقت ایران در لس‌آنجلس معرفی شدند که ادل با ۵ جایزه، پیروز مطلق مراسم امسال لقب گرفت و یک جایزه هم به گروهی رسید که کیهان کلهر، نوازنده آن است.

موسیقی

به گزارش همشهري، آلبوم «مرا به خانه بخوان» به آهنگسازي يو- مو‌ما، محصول گروه موسيقي راه ابريشم كه در 2بخش بهترين آلبوم موسيقي جهان و بهترين موسيقي متن فيلم، نامزد دريافت يكي از مهم‌ترين جوايز موسيقي دنيا شده بود، جايزه بهترين آلبوم موسيقي را برد.

كلهر از سال‌ها پيش عضو گروه راه ابريشم است و با نواي كمانچه خود اعضاي اين گروه معتبر بين‌المللي را همراهي مي‌كند. يو- مو ما پيش‌تر 17جايزه گرمي برده بود اما امسال براي نخستين‌بار در بخش بهترين آلبوم موسيقي جهان به اين جايزه معتبر رسيد. گروه راه ابريشم تا امروز 6 آلبوم منتشر كرده است.

خواننده 28ساله بريتانيايي كه با آلبوم «25» در 5بخش بخت بردن جايزه را داشت، هر 5جايزه را به‌دست آورد تا چهره درخشان مراسم گرمي 2017 باشد. ادل علاوه بر كسب جايزه آلبوم سال، با ترانه Hello جوايز ركورد سال، آهنگ سال و بهترين اجراي انفرادي پاپ را از آن خود كرد و با آلبوم 25، برنده جايزه بهترين آلبوم آوايي پاپ شد. هر چند اين آلبوم سال گذشته به بازار آمده بود اما براساس قوانين گرمي نمي‌توانست در دوره گذشته شركت كند.

از نكات جالب توجه مراسم گرمي امسال مي‌توان به موفقيت خواننده بريتانيايي پس از مرگ اشاره كرد. ديويد بوئي كه سال گذشته ميلادي 2روز پس از انتشار آلبوم Blackstar در 69سالگي از دنيا رفت، 5جايزه ازجمله بهترين آلبوم آلترناتيو، بهترين آهنگ و بهترين اجراي راك را برد؛ ضمن اينكه بيانسه از 9نامزدي خود تنها در 2بخش بهترين آلبوم معاصر شهري و بهترين موزيك‌ويدئو به پيروزي رسيد.

جايزه گرمي بهترين موسيقي متن براي رسانه به جان ويليامز براي فيلم سينمايي «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود» رسيد كه براي بيست‌وسومين بار اين موفقيت را تجربه مي‌كرد. آهنگساز سرشناس برنده اسكار براي بردن گرمي با چهره‌هايي چون تامس نيومن براي «پل جاسوس‌ها»، انيو موريكونه براي «هشت نفرت‌انگيز»، آلوا نوتو و ريوچي ساكاموتو براي «بازگشته» و كايل ديكسن و مايكل استاين براي جلدهاي يك و دو «چيزهاي عجيب» رقابت كرد.

کد خبر 361986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha