دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همزمان با اهدای جوایز گرمی به برترین‌های موسیقی جهان، یک مراسم معتبر سینمایی در آن سوی آب‌های اقیانوس برگزار و موزیکال تحسین‌شده دیمین شازل در بریتانیا فاتح مطلق جوایز بفتا شد.

موسیقی

به گزارش همشهري، «لالالند» كه برترين فيلم در فصل جوايز سينمايي بوده، با بردن 5جايزه بفتا (آكادمي هنرهاي سينمايي و تلويزيوني بريتانيا) يك گام ديگر به موفقيت در مراسم اسكار نزديك شد. سومين فيلم فيلمساز 32ساله آمريكايي در رويال آلبرت هال لندن جوايز بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين بازيگر زن (اما استون)، بهترين فيلمبرداري و بهترين موسيقي متن را در حالي به‌دست آورد كه در 11بخش نامزد شده بود.

كيسي افلك براي بازي در «منچستر باي دسي» بهترين بازيگر مرد شد و تا حدودي راه خود را براي رسيدن به اسكار هموار كرد. شايد جدي‌ترين رقيب افلك را بتوان دنزل واشنگتن براي بازي در «حصارها» دانست كه اصلا در جوايز بفتا نامزد نشده بود. منچستر باي دسي علاوه بر جايزه بهترين بازيگر مرد، جايزه بهترين فيلمنامه غيراقتباسي را براي كنت لونرگان به ارمغان آورد تا از 6 نامزدي، به كسب 2جايزه دل خوش كند.

«شير» كه در 5بخش نامزد بفتا بود، جوايز 2بخش بهترين بازيگر مرد مكمل (دو پاتل) و بهترين فيلمنامه اقتباسي را برد. بازيگر جوان هندي در حالي پيروز شد كه ماهرشالا علي را در ميان رقيبان خود داشت؛ اين بازيگر سياهپوست با وجود ناكامي در بفتا همچنان براي درخشش در «مهتاب» بخت اصلي بردن اسكار است. درام تحسين‌شده بري جنكينز رنگين‌پوست با وجود نامزدي در 4بخش، نصيبي از جوايز نبرد و مراسم را دست خالي ترك كرد.

حصارها كه تنها در بخش بازيگر مكمل زن نامزد بفتا شده بود، همان يك جايزه را با درخشش وايولا ديويس به‌دست آورد. «رسيدن» از 9نامزدي توانست يك جايزه بخش صدا را از آن خود كند و «حيوان‌هاي شب‌زي» هم با نامزدي در 9بخش، بدون حتي يك صورتك طلايي بفتا شب را به پايان رساند.

آكادمي بفتا جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان را به «پسر شائول» از مجارستان اهدا كرد كه سال گذشته برنده اسكار شده بود. انيميشن «كوبو و دو سيم» هم در حضور رقيباني قدرتمند چون «زوتوپيا»، «موانا» و «يافتن دُري» جايزه بهترين فيلم انيميشن را به‌دست آورد. جايزه دوستي بفتا امسال با حضور شاهزاده ويليام و همسرش كيت ميدلتن به مل بروكس، كارگردان و كمدين آمريكايي اهدا شد. استفن فراي مجري هفتادمين دوره مراسم اهداي جوايز بفتا بود.

کد خبر 361987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha