بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز برای گفت‌‌وگو با مقامات دولت جدید آمریکا عازم واشنگتن شد.

اسرائیل

او قرار است امروز با ركس تيلرسون، وزيرخارجه و فردا با دونالد ترامپ رئيس‌جمهور ديدار كند. مذاكرات صلح فلسطين، ساخت‌وساز شهرك‌هاي يهودي‌نشين در كرانه باختري و بيت‌المقدس و توافقنامه هسته‌اي ايران، 3موضوعي است كه به گفته منابع اسرائيلي و آمريكايي قرار است در اين ديدارها مورد گفت‌وگو قرار گيرد.

عصر يكشنبه و در آستانه اين سفر، كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي جلسه‌اي چهار‌ساعته پشت درهاي بسته تشكيل داد. روزنامه هاآرتص ديروز به نقل از منابع خبري خود بخش‌هايي از اين جلسه چهار‌ساعته را منتشر كرده‌است. به نوشته اين روزنامه، نتانياهو در اين نشست به اعضاي كابينه امنيتي‌اش گفته‌است، رويارويي با ترامپ و سرشاخ‌شدن با او به نفع اسرائيل نيست.

اشاره او به سخنان يك روز قبل رهبر حزب راست افراطي اسرائيل بود كه گفته‌بود نبايد اسمي از تشكيل دولت فلسطين در مذاكرات نتانياهو با ترامپ برده شود. نفتالي بنت كه در دولت نتانياهو وزير آموزش است، گفته‌بود اگر نتانياهو در مذاكره با ترامپ درباره تشكيل دولت فلسطين قولي بدهد، فشارهاي بين‌المللي و تحريم عليه تل‌آويو بيشتر خواهد شد. نتانياهو عصر يكشنبه در كابينه امنيتي اين رژيم به جزئياتي از گفت‌وگوي تلفني 3هفته پيش خود با ترامپ بعد از مراسم تحليف او اشاره كرد.

به گفته نتانياهو، ترامپ در اين مكالمه تلفني درباره آخرين وضعيت مذاكره با فلسطيني‌ها براساس راه‌حل دو‌دولتي صحبت كرده‌است. ترامپ در سخنان خود اشاره كرده‌بود كه دامادش جرد كوشنر را به‌عنوان ميانجي مذاكرات فلسطين منصوب خواهد كرد.ساخت و سازهاي جديد صهيونيست‌ها در كرانه باختري و قدس، از ديگر موضوعاتي است كه قرار است نتانياهو درباره آن با دولت ترامپ چانه‌زني كند. در روزهاي آخر دولت اوباما، شوراي امنيت قطعنامه‌اي در محكوميت اين ساخت‌وسازها صادر كرد. دولت ترامپ در روزهاي اخير عليه اين ساخت‌وسازها موضعگيري كرده‌‌است.

نتانياهو همچنين گفته كه درباره توافق هسته‌اي ايران با ترامپ گفت‌وگو مي‌كند تا به ادعاي خودش سختگيري بيشتري بر ايران صورت گيرد. او 10روز پيش در سفر به لندن با نخست‌وزير انگليس هم در اين‌باره گفت‌وگو كرد و مدعي شد كه مي‌خواهد محور سه‌گانه‌اي با حضور لندن، تل‌آويو و واشنگتن عليه توافق هسته‌اي و ايران تشكيل دهد.

کد خبر 361994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha