همشهری آنلاین: اسمارت فون و اعتیاد بالای دونالد ترامپ به توئیتر و ارسال روزانه توئیت اکنون به موضوعی برای تحقیق و تفحص مجلس سنای آمریکا تبدیل شده‌است.

براساس گزارش CNN، دو سناتور دموكرات به نام‌هاي تام كارپر و كلير مك‌كسكيل با ارسال نامه‌اي به وزارت دفاع آمريكا اين پرسش را مطرح كرده‌اند كه آيا دونالد ترامپ از يك اسمارت‌فون رمزگذاري شده و ايمن استفاده مي‌كند يا اينكه همچنان گوشي شخصي و معمولي خود را به دست مي‌گيرد؟

در اين نامه آمده‌است:تهديد‌هاي امنيت ملي به واسطه نفوذ به اسمارت‌فوني كه توسط مقام ارشدي مانند رئيس جمهور ايالات متحده مورد استفاده قرار مي‌گيرد،‌ بسيار قابل توجه است. در اين نامه به گزارش‌هاي متعددي اشاره كرده‌است كه در آن ادعا شده ترامپ همچنان از گوشي اندرويدي قديمي و ناايمن خود استفاده مي‌كند.

بسياري از توئيت‌هايي كه ترامپ از پس از به قدرت رسيدن از حساب شخصي‌اش @RealDonaldTrump منتشر مي‌كند علاومت توئيتر براي اندرويد را نيز به همراه دارد. 

به گفته سناتورها نگراني اصلي اين است كه هكرها بتوانند به گوشي ناايمن نفوذ كرده و قابليت ضبط صدا و تصوير را در آن فعال كنند و يا ابزارهاي موقعيت‌ياب و ردياب اطلاعات روي آن نصب كنند.

در ادامه اين نامه نوشته شده‌است اگرچه برقراري ارتباط الكترونيكي براي رئيس‌جمهور از اهميت بالايي برخوردار است، اما مهمتر اين است كه اين ارتباطات به شكلي ايمن انجام مي‌گيرد و اطلاعات رياست جمهوري به بيرون نشت پيدا نمي‌كند.

اين دو سناتور كه از اعضاي كميته امور دولتي و امنيت داخلي كشور هستند همچنين مي‌خواهند از ذخيره‌سازي و آرشيو شدن آنچه ترامپ در گوشي خود انجام مي‌دهد اطمينان حاصل شود: دفتر ملي بايگاني و اسناد آمريكا بايد براساس قانون ثبت رياست‌جمهوري آرشيو كردن توئيت‌هاي رئيس‌جمهور را مد نظر قرار دهد و با هدف تاريخ‌نگاري به خوبي آنها را ثبت،‌نگهداري و حفظ كند.

ترامپ، يا ادمين‌هاي ترامپ تاكنون ده‌ها توئيت را از حساب كاربري شخصي وي روي توئيتر ارسال كرده‌اند كه در آخرين آن نيز واژه Played به اشتباه Playef نوشته شده‌بود.

کد خبر 362037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha